عصر خودرو

مدیرعامل فرابورس مطرح کرد

برنامه‌ریزی برای تشکیل سامانه معاملاتی مجزا برای هر یک از ابزارها

عصر بازار- مدیرعامل فرابورس ایران با بیان این‌که جدا شدن سامانه معاملاتی بورس از فرابورس برای فرابورس یک فرصت ایجاد کرده می‌گوید این موضوع یک راهکار بلندمدت نیست و تنها سازوکاری است که مدیریت وضع موجود را به پیش می‌برد.

برنامه‌ریزی برای تشکیل سامانه معاملاتی مجزا برای هر یک از ابزارها
نسخه قابل چاپ
چهارشنبه ۲۶ آبان ۱۳۹۵ - ۱۰:۱۸:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصربازار» به نقل از ایسنا، امیر هامونی در پاسخ به سوالی درباره جدا شدن سامانه معاملاتی بورس و فرابورس اظهار کرد: این موضوع برای فرابورس یک فرصت است. با توجه به موضوعات مخابراتی و ترافیک‌ کاری بعضا برای نمادهای معاملاتی فرابورس به ویژه در عرضه‌های اولیه مشکلاتی پیش می‌آمد که این مشکل با جدا شدن سامانه معاملاتی بورس و فرابورس برطرف می‌شود و فرصتی برای رشد بهتر فرابورس به وجود می‌آورد.

    وی با بیان این‌که یکی از چالش‌های اساسی برای توسعه فرابورس تکنولوژی است، گفت: اگر بتوانیم تکنولوژی را خوب مدیریت کنیم و موضوعات مخابراتی و دسترسی عموم مردم به ویژه آنلاین‌ها را در عرضه‌های اولیه بهتر کنیم قطع به یقین شرایط برای ما مطلوب‌تر خواهد شد.

    مدیر عامل فرابورس تاکید کرد: البته این راهکار، راهکار بلند مدت برای ما نیست و تنها سازوکاری است تا مدیریت وضع موجود را پیش ببریم. ما برای بلندمدت برنامه‌هایی برای توسعه تکنولوژی و توسعه ظرفیت‌های زیرساخت، نرم‌افزار و سخت‌افزار داریم تا بتوانیم سامانه معاملاتی مجزا برای هر کدام از ابزارهای خاص خودمان داشته باشیم.

    در تشکیل کانون سهامداران حقیقی بحثی وجود ندارد

    هامونی در پاسخ به این‌که نظر شما درباره‌ تشکیل کانون سهامداران حقیقی چیست؟ ادامه داد: مهم‌ترین مساله در این موضوع این است که چه کسانی می‌خواهند رای دهند، مکانیزم رای‌دهی در آن به چه صورت است و هیات مدیره با چه شخصی می‌خواهد تشکیل شود.

    وی تاکید کرد: روی ماهیت این‌که یک همچون کانونی باید تشکیل شود هیچ بحثی وجود ندارد، قطعا روی روش‌ها و تاکتیک‌های تشکیل چنین کانونی نظرهای مختلفی وجود دارد و دغدغه اصلی هم همین است. ما در گذشته با اشخاص مختلف جلساتی داشتیم هرگروهی می‌گوید ما باید کانون سهامداران حقیقی را ایجاد کنیم که این موضوع محل بحث است.

    مدیر عامل فرابورس تشریح کرد: در حال حاضر هشت میلیون کد سهامدار حقیقی داریم. طیف وسیعی از این افراد از وجود چنین مساله‌ای بی‌خبر هستند، در صورتی که باید آنها در رای‌گیری تاثیرگذار باشند. به نظر من در این مساله اگر خود سهامداران حقیقی به جمع‌بندی خاصی نرسند مساله‌ی تشکیل کانون سهامداران حقیقی کماکان باز خواهد ماند.

    بهای تمام شده وام مسکن 22 درصد است

    هامونی در پاسخ به این‌که علت اصلی بالارفتن قیمت اوراق تسهیلات مسکن در ماه‌های گذشته چه بود، گفت: در آن زمان تقاضا بالا بود در حال حاضر عرضه مناسب شده و خود بانک مسکن هم در تشدید عرضه اوراق ورود کرده و در حال حاضر بازار متعادل‌تری داریم. به نظر من این بازار توانسته در تامین مالی میکروفاینانس برای مردم کمک کند. در حال حاضر روی همین نرخ‌ها که تسه‌ها معامله می‌شوند بهای تمام شده یک وام برای کسی که می‌خواهد از وام مسکن استفاده کند چیزی حدود 22 درصد در می‌آید.

    برچسب ها