عصر خودرو

اعلام دلیل توقف ۷+۵ نماد

فهرست نمادهای متوقف بورس آب رفت

عصر بازار: تازه‌ترین اطلاعات دریافتی از بورس تهران نشان می دهد تا این لحظه ۷ نماد معاملاتی در این بازار با توقف از سوی ناظر بازار سهام مواجه شده اند. در عین حال ۵ نماد معاملاتی متوقف نیز در تابلوی معاملات بازار فرابورس همچنان دیده می شود.

فهرست نمادهای متوقف بورس آب رفت
نسخه قابل چاپ
شنبه ۲۱ شهريور ۱۳۹۴ - ۱۰:۱۱:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصربازار» به نقل از فارس، تا لحظه انتشار این خبر تعداد 7 نماد معاملاتی متوقف در تابلوی معاملات بورس اوراق بهادار تهران دیده می شود که دوره توقف آنها از یک هفته فراتر رفته است. این در حالی است که متولیان بازار سرمایه پیش از این همزمان با اعلام انتشار مستقیم اطلاعات مالی شرکت ها و ناشران بورسی در سامانه کدال از کوتاه شدن دوره توقف نماد های معاملاتی حداکثر در 72 ساعت و مکانیزه شدن فرآیند بازگشایی این نماد ها خبر داده بودند.

    بنابر اطلاعات موجود،  نماد معاملاتی شرکت کنتور سازی ایران به دلیل آنچه که به عنوان  برگزاری مجمع عمومی عادی بطورفوق‌العاده و عدم ارائه صورتهای مالی حسابرسی شده سال مالی 93 عنوان شده از 27 مرداد ماه 94 تا به امروز از سوی ناظر بازار سهام متوقف شده است.

    سازمان بورس اعلام کرده که اطلاعاتی شامل: اولین پیش بینی سود هر سهم سال مالی 94 (حسابرسی شده)، اطلاعات و صورت های مالی 12 ماهه حسابرسی شده سال مالی 93 ، صورت های مالی سالانه حسابرسی شده شرکت فرعی برای سال مالی 93، گزارش فعالیت هیات مدیره به مجمع در سال مالی 93، اطلاعات و صورتهای مالی 3ماهه سال مالی 94 و پیش بینی سود هر سهم بر اساس عملکرد 3 ماهه سال مالی 94 را از مدیریت "آکنتور" خواسته، اما با وجود پیگیری های مکرر هنوز به این سازمان ارسال نشده است.

    نماد معاملاتی شرکت پارس الکتریک نیز از 29 تیر ماه امسال تا به امروز به دلیل برگزاری مجمع عمومی عادی سالیانه سال مالی 93 متوقف مانده است.

    سازمان بورس شرط بازگشایی نماد معاملاتی این شرکت را ارایه اطلاعاتی شامل : صورت جلسه تصمیمات مجمع عمومی عادی سالیانه سال مالی 93 ،اظهار نظر حسابرس نسبت به اولین پیش‌بینی عملکرد سال مالی 94 ،پیش‌بینی درآمد هر سهم سال مالی 94 بر اساس عملکرد 3 ماهه ،صورت‌های مالی میان‌دوره‌ای 3ماهه منتهی به 31/03/94 و اطلاعات و صورت‌های مالی سالانه حسابرسی شده شرکت‌ فرعی کارتن البرز از سوی مدیریت "لپارس" اعلام کرده است.

    نماد معاملاتی شرکت کاشی نیلو اما از 16 تیر ماه امسال به دلیل عدم برگزاری مجمع عمومی عادی سالیانه و ابهام در اطلاعات صورتهای مالی حسابرسی شده سال مالی 93 و همچنین پیش بینی درآمد هر سهم سال مالی 94 همچنان با توقف مواجه است.

    سازمان بورس برای بازگشایی نماد معاملاتی "کنیلو" عنوان کرده که شرکت مجمع عمومی عادی سالیانه سال مالی منتهی به 29/12/93 را با وجود انتشار صورتهای مالی حسابرسی شده سالانه برگزار ننموده و در این زمینه پاسخ مکاتبات شماره 323146/121 مورخ 11/05/94 و شماره 325123/121 مورخ 27/05/94 این سازمان را ارائه ننموده است.

    همچنین مطابق صورتهای مالی تجدید ارائه شده سال مالی 1392، مانده حساب جاری سهامداران در تاریخ 29/12/92 از مبلغ 117،859 میلیون ریال به 293،522 میلیون ریال افزایش یافته است، در این زمینه هیچ گونه توضیحی در صورت های مالی حسابرسی شده سال مالی 93 ارائه نشده و پاسخ مکاتبات انجام شده با شرکت در این زمینه دریافت نشده است.

    سازمان بورس و اوراق بهادار عنوان کرده که " باوجود پیگیری‌ مکرر صورت گرفته از سوی کارشناسان این سازمان در خصوص ابهامات موجود در تعدیل با اهمیت پیش‌بینی درآمد هر سهم سال مالی 94 بر اساس عملکرد واقعی 3 ماهه از مبلغ 330 ریال به مبلغ 99 ریال (در تاریخ 14/05/94) تاکنون پاسخی از جانب شرکت به این سازمان ارائه نشده است. با توجه به موضوعات مطرح شده فوق، درصورت رفع ابهام از اطلاعات صورتهای مالی سالانه سال مالی 93 و پیش بینی درآمد هر سهم سال مالی 94 نماد معاملاتی شرکت قابل بازگشایی خواهد بود."

    شرکت شهد نیز به دلیل تعدیل پیش بینی درآمد هر سهم سال مالی منتهی به 31/04/94 شاهد توقف نماد معاملاتی خود از 13 تیر ماه تا به امروز از سوی ناظر بازار سهام بوده است.

    ناظر بازار وجود ابهام در مورد زمان شناسایی سود ناشی از واگذاری سهام شرکت قند ارومیه را دلیل اصلی طولانی شدن توقف این نماد معاملاتی عنوان کرده و از ادامه بررسی های لازم در این باره خبر داده است.

    نماد معاملاتی شرکت سرامیک های صنعتی اردکان از 25 تیر ماه امسال به دلیل ابهام در اطلاعات پیش‌بینی درآمد هر سهم در بورس تهران در حالی متوقف می شود که سازمان بورس دلیل توقف این نماد معاملاتی و طولانی شدن آنرا عدم ارایه اطلاعات درخواستی اسن سازمان دانسته است.

    بنابر اطلاعات دریافتی در این زمینه  مطابق صورت‌های مالی 12 ماهه منتهی به 29/12/92، مانده بدهی شرکت مجتمع صنایع و معادن احیاء سپاهان بابت تسهیلات دریافتی (اصل و فرع) به مبلغ 494ر141 میلیون ریال بوده که تسهیلات مذکور به حساب شرکت منتقل شده است. انتقال تسهیلات سهامدار عمده به شرکت سرامیک صنعتی اردکان برخلاف مفاد ماده 132 قانون تجارت می باشد و بر همین اساس مفاد ماده 148 قانون تجارت مبنی بر رعایت یکسان حقوق سهامداران رعایت نشده است.

    همچنین مطابق صورت‌های مالی حسابرسی‌شده 12 ماهه منتهی‌به 29/12/92 مبلغ 625ر75 میلیون ریال مانده بدهی شرکت مجتمع صنایع و معادن احیاء سپاهان بابت وام‌های اخذ شده در سنوات قبل به نام شرکت سرامیک های صنعتی اردکان از بابت بخش دیگری از معاملات با سهامدار عمده شرکت، به حساب سهامدار عمده منتقل شده است.

    سازمان بورس اعلام کرده که موضوع مذکور طی جلسات متعدد با اعضای هیئت مدیره و سهامدار عمده شرکت مطرح و در جلسه مورخ 20/07/93 مقرر شد که سهامدار عمده حداکثر ظرف یک ماه بدهی انتقال یافته به حساب شرکت را تعیین تکلیف نماید.

    با توجه به اتمام مهلت مقرر و تکالیف مجمع عمومی عادی سالیانه صاحبان سهام سال مالی 93 (مورخ 31/04/94) تاکنون هیچ گونه تاییدیه‌ای مبنی بر موافقت بانک پارسیان با خروج بدهی های مزبور از تعهد شرکت سرامیک های صنعتی اردکان و انتقال کامل بدهی های سهامدار عمده به حساب شرکت مجتمع صنایع و معادن احیاء سپاهان به این سازمان ارائه نشده است. با توجه به موضوعات مطرح شده فوق، پس از حصول نتیجه در خصوص معاملات مذکور و انعکاس اطلاعات شرکت به بازار، نماد شرکت قابل بازگشایی خواهد شد.

    طولانی ترین نماد معاملاتی متوقف در بورس تهران هم متعلق به شرکت کاشی اصفهان است که از دوم آذر ماه 1392 تا به امروز به دلیل  عدم برگزاری مجمع عمومی عادی سالیانه سال های 92 و 93 و عدم ارائه صورت های مالی حسابرسی شده 6 ماهه و سالانه سال 93  و  عدم ارائه پیش‌بینی سود هر سهم سال مالی 94 همچنان با عدم بازگشایی نماد معاملاتی خود مواجه است.

    سازمان بورس برای بازگشایی نماد معاملاتی "کاصفا" اطلاعاتی شامل ؛ صورتهای مالی تلفیقی گروه و شرکت اصلی برای سال مالی منتهی به 29/12/93 (حسابرسی شده) ،پیش بینی درآمد هر سهم تلفیقی گروه و شرکت اصلی بر اساس عملکرد واقعی دوره‌ای 3 ماهه منتهی به 31/03/94 ،صورت های مالی میان دوره‌ای 3 ماهه منتهی به 31/03/94 ،صورت های مالی حسابرسی شده سالهای مالی 92 و 93 شرکت بازرگانی ارمغان کاشی - سهامی خاص(شرکت فرعی) و برگزاری مجامع عمومی عادی سالیانه سالهای مالی 92 و 93 و همچنین انتخاب اعضای هیات مدیره با توجه به انقضای مدت 2 ساله مسئولیت هیئت مدیره  این شرکت را برای بازگشایی آن از شرکت درخواست کرده است.

    اما در بازار فرابورس نیز 5 نماد معاملاتی  متوقف دیده می شود که اغلب مربوط به نمایندگان گروه بانکی و پالایشی است.

    در این بازار نماد معاملاتی بانک ایران زمین از 28 اردیبهشت ماه امسال به دلیل تغییر با اهمیت اطلاعات واقعی سود هر سهم سال مالی 93 نسبت به پیش بینی و تعدیل با اهمیت پیش بینی سال مالی 94 نسبت به عملکرد واقعی 93 تا به امروز متوقف مانده که اداره نظارت بر ناشران فرابورس  ارایه مستندات و مدارکی همچون دلایل تغییر اطلاعات واقعی سال مالی 93 نسبت به پیش بینی، اولین پیش بینی سال مالی 94 حسابرسی شده، اطلاعات و صورتهای مالی سال مالی 93 حسابرسی شده و اطلاعات و صورت های مالی 3 ماهه منتهی به تاریخ 31/03/94 را از شروط بازگشایی این نماد معاملاتی در تابلوی معاملات فرابورس اعلام کرده است.

    نماد معاملاتی شرکت بیمه سامان اما به دلیل  عدم ارائه اطلاعات پیش بینی سود هر سهم سال مالی 94 از تاریخ 25 تیر ماه امسال همچنان متوقف مانده است. ارایه اطلاعات اصلاح شده پیش بینی سال مالی 94 با اعمال سرمایه جدید اصلی ترین درخواست ناظر بازار سهام برای بازگشایی نماد معاملاتی "بساما" در فرابورس عنوان شده است.

    بانک سرمایه دومین نماد معاملاتی متوقف گروه بانکی در بازار فرابورس است که از 29 تیر ماه امسال به دلیل  عدم ارائه اطلاعات پس از برگزاری مجمع عمومی عادی سالیانه همچنان از سوی ناظر بازار فرابورس متوقف شده است. ارایه اولین پیش بینی حسابرسی شده سال مالی 94 و همچنین ارسال اطلاعات و صورت های مالی حسابرسی شده سال مالی 93 به سازمان بورس شرط بازگشایی نماد معاملاتی "سمایه " است.

    در گروه پالایشی ها اما نماد معاملاتی پالایش نفت لاوان از 24 تیر ماه امسال تا به امروز به دلیل  عدم ارائه اطلاعات پس از برگزاری مجمع عمومی عادی سالیانه همچنان متوقف مانده است.

    در نماد معاملاتی "شاوان" خواسته سازمان بورس بازنگری پیش بینی سال مالی 94 با توجه به تعدیل با اهمیت سود تحقق یافته سال مالی 93 است که تاکنون مستندات آن به متولی بازار سرمایه ارایه نشده است.

    همزمان عدم ارائه اطلاعات پس از برگزاری مجمع عمومی عادی سالیانه دلیل توقف نماد معاملاتی شرکت پالایش شیراز در 24 تیر ماه امسال از سوی سازمان بورس عنوان شده اما بازگشایی نماد معاملاتی "شیراز" را  بازنگری پیش بینی سال مالی 94 با توجه به عملکرد واقعی 3 ماهه منتهی به تاریخ 31/03/94 عنوان کرده است.

    برچسب ها
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • بازار امرز ۴۰۲
        • بازار امروز ۴۰۱
        • بازار امروز ۴۰۰
        • بازار امروز ۳۹۹
        • بازار امروز ۳۹۸
        • بازار امروز ۳۹۷
        • بازار امروز ۳۹۶
        • بازار امروز ۳۹۵
        • بازار امروز ۳۹۴
        آخرین بروزرسانی ۳ ماه پیش
        آرشیو