عصر خودرو

بلومبرگ:

ایران در حال بررسی فریز تولید در سطح ۴ میلیون بشکه است

عصر بازار- ایران در حال بررسی پیشنهاد فریز تولید خود در نزدیکی سطح تولید فعلی اعلامی خودش یعنی حدود ۴ میلیون بشکه و نه میزان برآورد اوپک از تولید این کشور یعنی حدود ۳.۷ میلیون بشکه در روز است.

ایران در حال بررسی فریز تولید در سطح ۴ میلیون بشکه است
نسخه قابل چاپ
سه شنبه ۲۵ آبان ۱۳۹۵ - ۱۶:۴۶:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصربازار» به نقل از تسنیم، کشورهای عضو اوپک آخرین دور از تلاش های دیپلماتیک خود برای به نتیجه رساندن طرح کاهش تولید را آغاز کرده اند. به گفته یک منبع آگاه، کشورهای قطر، الجزایر و ونزوئلا رهبری تلاش ها برای فائق آمدن به اختلافات بین بزرگترین تولید کنندگان عضو سازمان را بر عهده گرفته اند.

    به گفته نماینده یکی از کشورهای عضو در نزد اوپک، این دیپلماسی پشت پرده پس از آن شروع شده که نشست های دوجانبه ای در آخر هفته گذشته نتوانست این اختلاف نظرها را حل کند و اکنون تنها 2 هفته زمان برای نهایی کردن توافق و اعلام رسمی آن در شست 30 نوامبر اوپک باقی مانده است. عربستان، عراق و ایران هنوز در مورد میزان سهمی که هر کشور باید از کاهش تولید داشته باشد اختلاف نظر دارند.

    سازمان کشورهای صادر کننده نفت (اوپک) هنوز نتوانسته راهی برای نهایی کردن توافق اولیه ماه سپتامبر به منظور کاهش تولید و تقویت قیمت ها پیدا کند. قیمت نفت که پس از اعلام توافق الجزایر به حدود 54 دلار رسیده بود، با افزایش تردیدها به موفقیت این طرح به حدود 45 دلار کاهش یافته است. مجموع تولید نفت اعضا همچنان در حال افزایش است.

    به گفته این منبع مطلع، عربستان، بزرگترین تولید کننده عضو اوپک آماده کاهش تولید خود است، اما این در صورتی است که این تلاش ها مبتنی بر 4 اصل باشد. همه اعضا باید روی اقدام جمعی توافق کنند، قول بدهند که بار کاهش تولید را به صورت منصفانه به دوش بکشند، و این کار را به شیوه ای انجام دهند که شفاف باشد و برای بازار قابل باور باشد.

    وی افزود، این بدان معناست که عربستان همچنان معتقد است عراق باید تولید خود را کاهش دهد و ایران نیز باید تولید خود را در سطح فعلی فریز کند. تاکنون هیچ کشوری با این پیشنهادات موافقت نکرده است.

    این منبع گفت، ایران در حال بررسی پیشنهاد فریز تولید خود در نزدیکی سطح تولید فعلی اعلامی خودش یعنی حدود 4 میلیون بشکه و نه میزان برآورد اوپک از تولید این کشور یعنی حدود 3.7 میلیون بشکه در روز است.

    برچسب ها