عصر خودرو

در نشستی مشترک به میزبانی بورس کالا مقرر شد؛

همکاری بورس کالای ایران و بازار سرمایه هند در حوزه بازارهای فیزیکی و مشتقه

عصر بازار- مدیران ارشد نهاد ناظر بازار سرمایه هندوستان از همکاری با بورس کالای ایران استقبال کردند.

همکاری بورس کالای ایران و بازار سرمایه هند در حوزه بازارهای فیزیکی و مشتقه
نسخه قابل چاپ
سه شنبه ۲۵ آبان ۱۳۹۵ - ۱۶:۳۵:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصربازار» به نقل از  بورس کالای ایران، در نشست مشترک بین مدیران ارشد بورس کالای ایران ، نهاد ناظر بازار سرمایه هندوستان و نمایندگان سفارت هندوستان، رئیس نهاد ناظر بازار سرمایه هندوستان (SEBI) نسبت به همکاری با بورس کالای ایران برای به اشتراک گذاری دانش و تجربه در زمینه بازارهای معاملات فیزیکی و مشتقه ابراز امیدواری کرد.

    بر اساس این گزارش، حامد سلطانی نژاد مدیرعامل بورس کالای ایران در این نشست مشترک به تشریح ساز و کارهای معاملاتی بورس کالا و ابزارهای مالی نوین در این بورس پرداخت و برای توسعه همکاری های بین بورس های کالایی ایران و هند اعلام آمادگی کرد. آقای سینها، رئیس نهاد ناظر بازار سرمایه هندوستان نیز با استقبال از فرآیندهای مدیریت ریسک در بازار معاملات فیزیکی بورس کالای ایران علی الخصوص در مورد محصولات کشاورزی، نسبت به ایجاد همکاری های فیمابین در این زمینه ابراز امیدواری کرد. همچنین با توجه به اینکه بازار سرمایه هندوستان تجربه خوبی در زمینه معاملات مشتقه و همچنین آموزش و تحقیقات در این خصوص دارد، وی با دعوت از مدیرعامل بورس کالای ایران جهت بازدید بازار سرمایه هند، از توسعه همکاری های مشترک سخن گفت.

    لازم به ذکر است در این نشست، هیات هندی از نزدیک با ساز و کار بورس کالا و جایگاه آن در بازار سرمایه کشور و بالاخص انواع بازارهای معاملاتی، عملکرد این بورس در سال آتی و گذشته، مدیریت ریسک، مدیریت وثایق و فرآیندهای تسویه و پایاپای در این بورس آشنا شدند.

    گفتنی است، نهاد ناظر بازار سرمایه هندوستان که در سال 1992 تشکل شده است، جزو هیأت رئیسه آیسکو است و مدیرعامل بورس هندوستان (NSE)، هم اکنون رییس فدراسیون بورس‌های جهانی(WFE) است.

    برچسب ها