عصر خودرو

معرفی مخالفان خصوصی سازی;

۳۰۰هزار میلیارد ریال سهام عدالت قیمتگذاری شد

عصر بازار- معاون وزیر امور اقتصادی و دارایی اعلام کرد: تاکنون نزدیک به ۳۰۰ هزار میلیارد ریال این سهام قیمتگذاری شده است و برای اجرا و ساماندهی سهام عدالت منتظر سه مصوبه هستیم.

۳۰۰هزار میلیارد ریال سهام عدالت قیمتگذاری شد
نسخه قابل چاپ
سه شنبه ۲۵ آبان ۱۳۹۵ - ۱۶:۳۰:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصربازار» به نقل از ایرنا، میرعلی اشرف عبدالله پوری حسینی امروز (سه شنبه) در جمع خبرنگاران افزود: درباره مقادیر باقیمانده باید گفت برخی از آنها شاید مورد نیاز نباشد یا قابلیت تخصیص به این سبد را نداشته باشند.
    پوری حسینی گفت: اکنون ابهام های مختصری درباره شناسایی مشمولان، سبد سهام و سازوکار ساماندهی آن وجود دارد.
    معاون وزیر امور اقتصادی و دارایی اضافه کرد: پیچیده ترین قسمت این سهام، لایحه دولت است که امید می رود بزودی تعیین تکلیف شود.
    وی یادآوری کرد: برای اجرا و ساماندهی سهام عدالت منتظر سه مصوبه هستیم که یکی از آنها در آینده نزدیک و دو مورد دیگر تا پایان سال وصول می شود و پس از آن به موجب قوانین و مقررات، تکلیف این سهام روشن تر می شود.
    پوری حسینی اعلام کرد شورای عالی اصل 44 نیز مصوبه ای در این زمینه از نظر گذرانده است که منتظر دریافت آن هستیم تا پس از آن به تفصیل سخن بگوییم.
    به گفته رییس کل سازمان خصوصی سازی، از نظر این سازمان طرح سهام عدالت به پایان خود رسیده و کارهای لازم انجام شده است و منتظریم شرکت های سرمایه پذیر حساب های خود را ببندند؛ البته هنوز به این امر اقدام نکرده اند یا به سازمان خصوصی سازی خبر نداده اند.
    شرکت‌های سرمایه پذیر شامل شرکت‌های زیر مجموعه وزارت امور اقتصادی و دارایی (‌بانک تجارت، بانک ملت و بانک صادرات)، وزارت نیرو و وزارت نفت می شود.

    ** نام مقاومت کنندگان برابر خصوصی سازی افشا می شود
    وی  درباره افشای نام کسانی که برابر خصوصی سازی مقاومت می کنند، گفت: مقاومت برابر خصوصی سازی یک مساله طبیعی است و اگر مقاومت نباشد شک می کنیم آیا خصوصی سازی واقعی انجام می شود یا خیر؟
    به گفته این مسوول، اگر این مقاومت ها غیرطبیعی باشد و از حالت عادی خارج شود، به طور قطع برای آنها چاره سازی می شود.
    وی هشدار داد: در صورت لزوم از دستگاه ها یا افرادی که در برابر خصوصی سازی مقاومت خاصی می کنند، نام برده می شود.
    به گزارش ایرنا، چندی پیش رییس کل سازمان خصوصی سازی اعلام کرد مجموع ارزش واگذاری های این سازمان در 15سال گذشته یک هزار و 420 میلیارد ریال است که در قالب واگذاری به عموم مردم، رد دیون، سهام عدالت و... صورت گرفت.

    برچسب ها