عصر خودرو

مدیرعامل شرکت پشتیبانی امور دام با اشاره به اجرای طرح قیمت تضمینی:

پرداخت فوری پول جوکاران در ۳۶ سال اخیر بی سابقه بود

عصر بازار- با اجرای طرح قیمت تضمینی در بورس کالا، برای نخستین بار است که جو کاران طی ۳۶ سال اخیر پول قیمت تضمینی محصولات خود را فورا دریافت کردند.

پرداخت فوری پول جوکاران در ۳۶ سال اخیر بی سابقه بود
نسخه قابل چاپ
سه شنبه ۲۵ آبان ۱۳۹۵ - ۱۵:۱۰:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصربازار» به نقل از فارس، مدیرعامل شرکت پشتیبانی امور دام درمورد اجرای طرح قیمت تضمینی جو کل کشور در بورس کالا گفت: یک میلیون و 140 هزار تن جو کشاورزان براساس طرح قیمت تضمینی جمع‌آوری و در بورس کالا عرضه شد که 70 درصد آن بلافاصله از طریق بورس به کشاورزان پرداخت و 30 درصد مابقی را هم دولت پرداخت کرد.

    به گفته علیرضا ولی، برای نخستین بار است که جو کاران طی 36 سال اخیر پول قیمت تضمینی محصولات خود را فورا دریافت کردند.

    او همچنین درمورد وضعیت خرید تضمینی ذرت هم گفت: از آنجایی که برداشت ذرت آغاز شده 58 هزار تن از این محصول را جمع‌آوری کرده‌ایم که 45 هزار تن آن در بورس کالا عرضه و فروخته شده است که همزمان پول مابه‌التفاوت آن را هم پرداخت کردیم.

    بنابراین گزارش، اکنون قیمت خرید تضمینی هر کیلو ذرت توسط دولت 1036 تومان است و این محصول در بازار بورس کالا کیلویی 860 تومان به فروش می‌رسد که مابه‌التفاوت آن توسط شرکت پشتیبانی امور دام پرداخت می‌شود.

    مازاد 200 هزار تنی گوشت مرغ

    مدیرعامل شرکت پشتیبانی امور دام در ادامه با اشاره به دلایل افزایش 20درصدی قیمت گوشت قرمز گفت: ذخیره استراتژیک محصولات پروتئینی کشور تامین شده و 200 هزار تن مرغ مازاد به کشورهای عراق، افغانستان و حاشیه خلیج فارس صادر می‌شود.

    ولی درمورد آخرین وضعیت ذخایر استراتژیک محصولات پروتیئنی کشور اظهار داشت: در حوزه گوشت قرمز 80 هزار تن کمبود داشته ایم که آن را به صورت گوشت منجمد با کیفیت بسیار بالا از برزیل وارد کردیم و اکنون ذخیره استراتژیک گوشت در کشور قابل قبول است.

    وی با اشاره به اینکه در حوزه گوشت مرغ نه تنها کمبودی نداریم بلکه با 200 هزار تن مازاد روبرو هستیم، خاطرنشان کرد: در همین راستا این میزان به کشورهای افغانستان، عراق و کشورهای حاشیه خلیج فارس صادر می‌شود.

    از آنجایی که وظیفه تنظیم بازار در وزارت جهاد برعهده شرکت پشتیبانی امور دام گذاشته شده خبرنگار فارس از ولی پرسید: با وجود تامین گوشت و تورم 9 درصدی چرا قیمت گوشت قرمز از ابتدای امسال 20 درصد افزایش داشته که او اینگونه پاسخ داد که دلایل مختلفی از جمله افزایش تعرفه واردات گوشت از 5 به 10 درصد برای حمایت از تولید داخل که در طولانی‌ مدت نفع آن به مردم بازمی‌گردد یکی از عوامل افزایش قیمت است.

    مدیرعامل شرکت پشتیبانی امور دام تاکید کرد: که باید به دنبال راهکارهایی برای کاهش قیمت تمام شده تولید گوشت در کشور بود مضاف بر آنکه قاچاق دام به کشورهای اطراف هم در این زمینه بی‌تاثیر نبوده است.

    برچسب ها