عصر خودرو

تعیین تکلیف سپرده‌گذاران خرد ثامن الحجج

عصر بازار- یک عضو کمیسیون اقتصادی مجلس جزئیات جلسه این کمیسیون با رئیس کل بانک مرکزی را تشریح کرد و گفت: براساس آنچه در جلسه مطرح شد تا ۳۰۰ میلیون تومان سپرده‌های سپرده‌گذاران جزء، تعیین تکلیف شده‌ است.

تعیین تکلیف سپرده‌گذاران خرد ثامن الحجج
نسخه قابل چاپ
سه شنبه ۲۵ آبان ۱۳۹۵ - ۱۳:۴۰:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصربازار» به نقل از ایسنا، حجت‌الاسلام و المسلمین سید ناصر موسوی لارگانی با بیان این مطلب اظهار کرد: در جلسه کمیسیون اقتصادی رئیس کل بانک مرکزی گزارشی را در رابطه با عملکرد بانک مرکزی ارائه داد، همچنین دبیرکل بانک مرکزی نیز به ارائه توضیحاتی در رابطه با تعاونی مالی اعتباری ثامن الحجج پرداخت.

    وی افزود: بررسی یکسری طرح ها و لوایح در رابطه با بانک و بانکداری اسلامی از دیگر موضوعات مطرح در این جلسه بود.

    نماینده مردم فلاورجان در مجلس ادامه داد: در رابطه با تعاونی ثامن الحجج در گزارش‌ مطرح شده اعلام کردند که از حدود سال 92 و یا 93 پیگیر این مساله هستم و این تعاونی غیرمجاز بوده و گزارشی هم در این زمینه به قوه قضائیه ارائه شده است.

    این نماینده مجلس اظهار کرد: این سوال پیش آمد که چرا این تعاونی زمانی که یک شعبه داشته و شروع به کار کرده آن هم غیرقانونی بانک مرکزی جلوی آن را نگرفته در حالی که در تمام تابلوهایی که بر سطح کشور نصب کرده تحت نظارت بانک مرکزی را هم قید کرده است.

    این عضو کمیسیون اقتصادی مجلس افزود: چرا زمانیکه از این لفظ استفاده کرده بانک مرکزی شکایتی نکرده و یا اطلاعیه‌ای نداده که این تعاونی غیرقانونی است.

    موسوی لارگانی در ادامه اظهار کرد: در جلسه مطرح شد که پیگیر این موضوع هستند و سپرده گذاران جزء تا 300 میلیون تومان سپرده‌هایشان تعیین تکلیف شده  و نزدیک به 17 هزار نفر باقی ماندند که هنوز تعیین تکلیف نشده‌اند و از نظر ریالی نیز 3500 میلیارد تومان هنوز تعیین تکلیف نشده است.

    برچسب ها