عصر خودرو

ردپای آهسته اعتماد در بازار سهام

شاخص بورس در یک قدمی ۶۵ هزار واحد

عصر بازار: بازار سهام امروز با رشد قیمت سهام گروههای پیشرو به ویژه در نماگرهای خودرویی، بانکی و پالایشی بود و شاخص بورس با افزایش ۵۸۹ واحدی به ۶۴ هزار و ۹۲۲ واحد رسید.

شاخص بورس در یک قدمی ۶۵ هزار واحد
نسخه قابل چاپ
سه شنبه ۰۹ تير ۱۳۹۴ - ۱۳:۱۵:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصربازار» به نقل از فارس، شاخص کل بازده نقدی و قیمت بورس در پایان معاملات امروز سه‌شنبه 9 تیر ماه 94 با 589 واحد افزایش به رقم 64 هزار و 922 واحد رسید.

    شاخص قیمت وزنی نیز با افزایش 243 واحدی خود را به رقم 26 هزار و 806 واحد رساند، در عین حال شاخص بازار اول با 418 واحد رشد عدد 46 هزار و 756 واحد را تجربه کرد و شاخص بازار دوم پس از رشد 1261 واحدی به رقم 134 هزار و 492 واحد ایستاد.

    شاخص کل فرابورس (آیفکس) نیز در پایان معاملات امروز با 10 واحد رشد رقم 732 واحد را برای خود ثبت کرد.

    در معاملات امروز سه نماد معاملاتی کشتی‌رانی ج.ا.ا با 72 واحد، پالایش نفت بندرعباس با 66 واحد و پالایش نفت اصفهان با 50 واحد افزایش بیشترین تأثیر مثبت را بر شاخص کل بورس بر جای گذاشتند. در عین حال ملی صنایع مس با 91 واحد، مخابرات ایران با 22 واحد و معدنی صنعتی گل گهر با 4 واحد کاهش بالاترین اثر منفی را در برآورد این نماگر بر جای گذاشتند.

    بر اساس این گزارش ارزش کل معاملات بورس تهران در پایان معاملات امروز از مبلغ 161 میلیارد و 546 میلیون تومان فراتر رفت که حاصل از دست به دست شدن 794 میلیون و 243 هزار و 143 سهم و اوراق مالی قابل معامله در این بازار طی 62 هزار و 763 نوبت خرید و فروش بود.

    گفتنی است ناظر بازار سهام طی امروز اقدام به بازگشایی نماد معاملاتی شرکت‌های پارس، سویچ، خوراک دام پارس، معدنی و صنعتی چادرملو، سایپا شیشه، سیمان کردستان و ملی صنایع مس کرد و در عین حال نماد معاملاتی شرکت‌های موتوژن، سرمایه‌گذاری تدبیرگران فارس و خوزستان اقدام به توقف تدبیرگران فارس و خوزستان، رهشاد سپاهان، پارس خزر، ایران ترانسفو، دارویی لقمان، بیمه آسیا، نیرو محرکه، لامپ پارس شهاب، صنایع ریخته‌گری ایران، سایپا آذین و سیمان اصفهان را متوقف کرد.

    بر اساس این گزارش، معاملات امروز بازار سهام همسو با گمانه‌زنی‌های مختلف در فضای سیاست خارجی در حالی ادامه یافت که برخی نمادهای معاملاتی پیشرو شاهد اقبال خریداران به ویژه حقیقی برای جمع‌آوری سهام بودند با این همه بازار سهام هنوز با دوران اوج خود فاصله داشته و به نظر می‌رسد با افزایش اعتماد سرمایه‌ گذاران در بازار رشد آرام و ملایم نماگرهای بورس ادامه یابد.

    این روزها می‌توان ردپای آهسته برخی سهامداران پرریسک بازار را که نمی‌خواهند پس از افزایش خوش‌بینی‌ها به مذاکرات از قیمت‌های کنونی سهام جا بمانند به خوبی دید. بازار سهام در صورت تغییر دیدگاه برخی حقوقی‌ها نسبت به دورنمای اقتصاد سیاسی کشور می‌تواند دوباره رکوردهای از دست رفته خود را در بهار امسال به دست آورد.

    در حال حاضر نماد معاملاتی شرکت‌های حاضر در گروه بانکی، خودرویی، حمل‌ونقل دریایی و حتی پالایشی و پتروشیمی مورد اقبال خریدارانی قرار گرفته که اغلب حقیقی هستند و حال آنکه حقوقی‌ها و نهادهای عمومی اغلب وابسته به دولت با شناسایی اندک سودی در پورتفوی، به راحتی متقاضیان سهام را اشباع می‌کند، روند تقویت قیمت سهام علیرغم اقبال معامله‌گران برای خرید در صورتی ادامه خواهد یافت که رفتار فروشندگان اغلب حقوقی بازار به تخریب منطق رفتاری نوسان قیمت‌ها در تناقض نباشد.

    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • بازار امرز ۴۰۲
        • بازار امروز ۴۰۱
        • بازار امروز ۴۰۰
        • بازار امروز ۳۹۹
        • بازار امروز ۳۹۸
        • بازار امروز ۳۹۷
        • بازار امروز ۳۹۶
        • بازار امروز ۳۹۵
        • بازار امروز ۳۹۴
        آخرین بروزرسانی ۳ ماه پیش
        آرشیو