عصر خودرو

یک کارشناس بازار سرمایه تحلیل کرد

شیب ملایم صعود دلار تا اسفندماه

سرمایه‌گذاری در بازار ارز سودی ندارد

عصر بازار- یک کارشناس سرمایه‌گذاری با پیش‌بینی ادامه روند آرام افزایش نرخ دلار تا قبل از شب عید امسال گفت: قیمت این ارز در خوش‌بینانه ترین حالت از ۳۸۰۰ تومان فراتر نخواهد رفت.

شیب ملایم صعود دلار تا اسفندماه
نسخه قابل چاپ
سه شنبه ۲۵ آبان ۱۳۹۵ - ۱۰:۲۰:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصربازار» به نقل از فارس، علی دهدشتی مدیرعامل سرمایه گذاری پارند  با بررسی آخرین وضعیت بازار ارز گفت: دلیل نوسان قیمت ارز در بازار های بین المللی و به تبع آن تاثیرگذاری بر بازار داخلی ناشی از رخدادهای سیاسی است که عمده آن ناشی از نتایج انتخابات ریاست جمهوری آمریکا است. در این بین به نظر می‌رسد بانک مرکزی ایران نیز از نوسانی شدن قیمت دلار خشنود است.

    علی دهدشتی تاثیر روانی تک نرخی شدن ارز بر بازار داخلی را در نوسان تدریجی قیمت ارز بی تاثیر ندانست و گفت: اعلام نتایج انتخابات ریاست جمهوری آمریکا نخستین شوکی بود که باعث جهش قمیت دلار در بازار های جهانی شد و به اصطلاح قیمت دلار را در برابر سایر ارزها تقویت کرد. این در حالی است که قیمت هر اونس طلا در بازار های جهانی با کاهش مواجه شده است.

    وی افزود: در ایران اما نرخ دلار وقتی تقویت می شود دو اقدام از سوی بانک مرکزی صورت می گیرد بطوریکه یا نرخ این ارز با افزایش عرضه کاهش می یابد و یا با تقویت نرخ دلار ، سایر ارزهای رایج را با هدف حفظ نسبت های جهانی کنترل می کند.

    به باور مدیرعامل سرمایه گذاری پارند با توجه به انتظار برای افزایش هزینه های دولت در ماه‌های پایانی امسال و تقویت دلار در بازار های جهانی ارز، به نظر می رسد بانک مرکزی با استفاده از این فرصت برای رشد نرخ دلار در شیبی ملایم تا اسفند ماه امسال دست بکار شده است.

    وی با بعید دانستن رونمایی از دلار 4000 تومانی در شب عید 96 گفت: برای دستیابی به این نرخ بازار ارز نیازمند جهش های تند تری است که با توجه به تبعات آن برای دولت، به راحتی اجازه فرار مهار نرخ دلار را در بازار داخلی نخواهد داد، بنابراین به نظر می رسد نرخ دلار در خوشبینانه ترین حالت و با فرض ثبات شرایط کنونی از 3800 تومان تا پایان امسال عبور نکند.

    این کارشناس بازار سرمایه با بیان اینکه خرید دلار با تفکر سرمایه گذاری از بازدهی قابل توجهی نسبت به بورس برخوردار نخواهد بود،گفت: از روز 5 شنبه هفته گذشته تا به امروز نرخ دلار همچنان در حال تقویت بوده و بطور حتم با موج اصلاحی مواجه خواهد شد که به دنبال آن تقویبت سایر ارزها را به دنبال خواهد داشت. بنابراین آندسته از افرادی که در کوتاه مدت متقاضی ارزهایی همچون یورو هستند هم اکنون بهترین فرصت برای خریدشان است.

    برچسب ها