عصر خودرو

با هدف جذب سرمایه‌گذاران خارجی و معرفی فرصت‌ها صورت گرفت

حضور هیات ایرانی در کنفرانس سنگ‌آهن و فولاد چین

عصر بازار: کنفرانس سنگ‌آهن و فولاد چین با حضور فعالان بزرگ معدنی و فولادی از سراسر دنیا در تاریخ ۲۲ سپتامبر برگزار می‌شود.

حضور هیات ایرانی در کنفرانس سنگ‌آهن و فولاد چین
نسخه قابل چاپ
شنبه ۲۱ شهريور ۱۳۹۴ - ۰۹:۲۱:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصربازار» به نقل از دنیای اقتصاد، کیوان جعفری طهرانی، عضو هیات مدیره انجمن تولیدکنندگان و صادرکنندگان سنگ‌آهن با اعلام خبر فوق گفت: در این همایش اعضای انجمن سنگ‌‌آهن، تعدادی از نمایندگان مجلس و مدیران دولت جمهوری اسلامی ایران حضور دارند که با هدف معرفی فرصت‌های مناسب سرمایه‌گذاری در بخش معدن راهی کشور چین خواهد شد.

    وی با اشاره به این مطلب که کارگاه معرفی فرصت‌های ایران در محل هتل کنفرانس در برنامه هیات ایرانی قرار دارد، تصریح کرد: کل دنیا چشم‌انتظار برگزاری این کنفرانس به‌عنوان اولین گردهمایی پس از توافق هسته‌ای ایران هستند و از آنجا که ارزش پولی چین با افت شدید مواجه است برای تمام کشورهای دنیا که رابطه تجاری با این کشور دارند، برگزاری این کنفرانس حائز اهمیت است. جعفری طهرانی به موضوع‌هایی نظیر بررسی وضعیت فعلی بازار سنگ‌آهن و فولاد در شرایط فعلی، ارائه برنامه‌های افزایش ظرفیت تولید و دستیابی به تولید 55 میلیون تن فولاد و 140 میلیون تن سنگ‌آهن در افق توسعه 1404 اشاره کرد و گفت: این موارد از سوی هیات ایرانی در کنفرانس سنگ‌آهن و فولاد چین با هدف جذب سرمایه‌گذاری و بیان سیستم قانونی ایرانی و نحوه مسیر ارتباط سرمایه‌گذاران خارجی برای حضور در کنار شرکت‌های ایرانی مطرح خواهد شد.

    وی معتقد است ورود سرمایه‌گذاران خارجی ابتدا به ساکن با معرفی کالا و ارائه خدمات آغاز خواهد شد و بنابراین با احتیاط ورود خواهند کرد. وی گفت: بر همین اساس جلسه پرسش و پاسخ با طرف‌های خارجی برای آشنایی با قوانین ایران با حضور سفیر ایران در چین نیز برگزار خواهد شد. طهرانی با پیش‌بینی این امر که سال آینده میلادی برای فعالان سنگ‌آهن نیز همانند سال 2015 است و باید صبر پیشه کنند، تصریح کرد: تحمل مشکلات در سال 2016 می‌تواند به حفظ بازار ایران کمک کرده و پیش‌بینی می‌شود در سال 2017 شاهد رشد قیمت فولاد و به تبع آن افزایش قیمت سنگ‌آهن باشیم.

    وی خاطرنشان کرد: اهمیت این کنفرانس در حضور شرکت‌های بزرگ سنگ‌آهنی مانند واله، بی‌اچ‌بی بیلتون و همچنین شرکت‌های بزرگ فولادی چینی قابل ملاحظه است.

    برچسب ها