عصر خودرو

اوضاع نامساعد سرمایه‌گذاری انگلیسی‌ها بعد از برگزیت

عصر بازار- شرکت های بزرگ انگلیس ۴۰ درصد از سرمایه گذاری های خود را کاهش داده اند.

اوضاع نامساعد سرمایه‌گذاری انگلیسی‌ها بعد از برگزیت
نسخه قابل چاپ
دوشنبه ۲۴ آبان ۱۳۹۵ - ۱۷:۴۷:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصربازار» به نقل از خبرآنلاین، حدود یک سوم شرکت های انگلیسی سرمایه‌گذاری‌های خود را به دلیل برگزیت، یا متوقف کرده اند و یا به تعویق انداخته اند.

    بر اساس این گزارش، این یعنی شرکت های بزرگ انگلیس 40 درصد از سرمایه گذاری های خود را به دلیل افت ارزش پوند و همچنین مشخص نبودن رابطه این کشور با اتحادیه اروپا در آینده، کاهش داده اند.

    شرکت های کوچک هم که نسبت به شرکت های بزرگ کمتر در معرض بازارهای ارز خارجی هستند و وابستگی کمتری به سرمایه گذاری خارجی دارند، مجموعا 81 درصد از سرمایه گذاری های خود را کاهش داده اند.

    عمده نگرانی شرکت های بزرگ انگلیس با بیش از 250 کارمند، از دسترسی به بازار واحد اتحادیه اروپا، کاهش ارزش پوند و تغییرات سیاسی است که موجب لغو و یا تعویق سرمایه گذاری در 42 درصد از آنها شده است

    رابرت گوردون از مدیران مؤسسه تحقیقاتی اقتصاد و تجارت هیتاچی کپیتال انگلیس که این مطالعه را انجام داده است، در این باره گفت: همه از بلاتکلیفی حرف می زنند.

    وی در همین راستا خواستار شفاف سازی دولت انگلیس در مورد برنامه های خود پس از برگزیت شد و افزود: اعتماد خیلی راحت از دست می رود و به سختی به دست می آید.

    برچسب ها