عصر خودرو

با سفر رئیس نهاد ناظر بازار سرمایه هند به تهران ؛

همکاری بورس های ایران و هند کلید خورد

عصر بازار- دکتر شاپور محمدی، رئیس سازمان بورس و اوراق بهادار و چند تن دیگر از مدیران ارشد سازمان، میزبان آقای سینها کومار، رئیس نهاد ناظر بازار سرمایه هند SEBI)) و دوتن از معاونین این نهاد به همراه ساراب کومار سفیر هندوستان در ایران، بودند.

همکاری بورس های ایران و هند کلید خورد
نسخه قابل چاپ
دوشنبه ۲۴ آبان ۱۳۹۵ - ۱۶:۵۱:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصربازار» به نقل از سنا، در این جلسه، طرفین ضمن توضیحاتی در خصوص سابقه همکاری‌های دو کشور، به تبادل‌نظر در خصوص زمینه‌های مشترک همکاری پرداختند.

    به منظور تسهیل همکاری‌های مشترک بین دو بازار، آقای سینها پیشنهاد کرد تا هردو نهاد ناظر تفاهم‌نامه همکاری دوجانبه در حوزه‌های مختلف از جمله توسعه زیرساخت‌های فنی، استانداردسازی و یکسان‌سازی قوانین و مقررات برای تسهیل همکاری، تبادل دانش و تجربه امضا کنند.

    دکتر محمدی نیز در ادامه این گفت و شنود بیان داشت: هردو بازار متشکل از نیروهای متخصص است لذا امکان همکاری و تبادل تخصص و اطلاعات طبق برنامه توافقی می‌تواند با همکاری دو نهاد صورت گیرد.

    وی افزود: با تشکیل یک کارگروه ویژه همکاری متشکل از متخصصان هر دو نهاد می توان پروژه های مشترک را به سرانجام رساند. 

    رییس سازمان بورس و اوراق بهادار خاطر نشان کرد: سازمان بورس و سایر ارکان بازار سرمایه ایران به دنبال اهداف مهمی در حوزه بین‌الملل از جمله تبدیل عضویت پیوسته سازمان بورس به عضویت عادی در آیسکو و تبدیل عضویت بورس تهران، بورس کالا و فرابورس به عضویت کامل در فدراسیون بورس‌های جهانی هستند که هیات هندی موافقت خود را نسبت به همکاری در این زمینه اعلام کرد.

    همچنین در این جلسه ، سفیر هند در ایران، ساراب کومار نیز حضور داشت و گفت: تمام تلاش ها برای تسریع و تسهیل موفقیت آمیز همکاری برای هر دو بازار متمرکز خواهد بود.

    در پایان این جلسه، هر دو طرف موافقت کردند تا در زمینه‌های گوناگونی از جمله مبارزه با پولشویی، بین‌المللی کردن بازارها، ارتباط بورس‌های کالا هر دو کشور، کمک‌های فنی، طرح‌های آموزشی، حاکمیت شرکتی، مقررات CIS، تسویه و پایاپای، تسهیل سرمایه‌گذاری با یکدیگر همکاری کنند.

    یادآور می شود، نهاد ناظر بازار سرمایه هندوستان جزء هیأت رئیسه آیسکو و مدیرعامل بورس هندوستان (NSE)، رییس فدراسیون بورس‌های جهانی است.

    برچسب ها