عصر خودرو

سوئیسی‌ها به‌دنبال حضور در بخش پتروشیمی ایران

عصر بازار- یک شرکت سوئیسی که از سال‌ها پیش کار خود را در عرصه فراورده‌های صنایع شیمیایی و پتروشیمی در ایران آغاز کرده پس از تحولات به وجود آمده در برجام همکاری‌های خود را با بازار ایران گسترش خواهد داد.

سوئیسی‌ها به‌دنبال حضور در بخش پتروشیمی ایران
نسخه قابل چاپ
دوشنبه ۲۴ آبان ۱۳۹۵ - ۱۴:۰۴:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصربازار» به نقل از ایسنا، در طول ماه هایی که از اجرای برجام گذشته صنعت نفت ایران به عنوان یکی از اصلی ترین حوزه هایی مطرح شده که توانسته ارتباط خود با بازارهای جهانی را ترمیم کند. از افزایش فروش روزانه نفت ایران در بازارهای جهانی که به سطح پیش از تحریم ها نزدیک شده تا قراردادهای چندگانه ای که در عرصه استخراج و تولید فروارده های نفتی به امضا رسیده، نشان از آن دارند که ایران دوباره حضور قدرتمند خود در عرصه جهانی را تجدید کرده است.

    در این بین صنایع پتروشیمی ایران نیز در افزایش تبادلات خود با سرمایه گذاران خارجی دستاوردهای مهمی به دست آورده اند و البته مذاکرات شرکت های وابسته به وزارت نفت برای نهایی شدن این توافق ها ادامه دارد. با وجود فهرست طولانی کشورهایی که برای حضور  در پتروشیمی ایران اعلام آمادگی کرده اند، به نظر می رسد سوییسی ها دست بالا را در مذاکرات پیدا کرده اند و پس از قراردادی که چند ماه قبل از سوی  شرکت ملی صنایع پتروشیمی با یک شرکت سوییسی نهایی شده بود، حالا نوبت به یکی دیگر از شرکت های فعال در این کشور اروپایی رسیده تا شانس خود برای فعالیت در ایران را افزایش دهند.

    شرکت کلاریانت که از مدت‌ها پیش همکاری خود را با بازار ایران آغاز کرده به منظور افزایش حضور خود در این کشور و بالا بردن توان همکاری با طرف‌های ایرانی سمیناری را در حوزه پتروشیمی و صنایع گاز ایران در تهران برگزار خواهد کرد. این سمینار که از 23 تا 26 آبان در هتل لاله تهران برگزار خواهد شد، شرایط را برای افزایش همکاری‌های مشترک با سرمایه گذاران ایرانی و بررسی حضور در این بخش بررسی خواهد کرد.

    تمرکز اصلی این سمینار بر چالش‌ها و جریانات فعلی بازار فناوری‌ها و پیشرفت های حاصل شده در حوزه کاتالیست‌های صنایع پتروشیمی، پالایشگاهی و گاز ایران خواهد بود.

    اندی والتی – رئیس منطقه خاورمیانه و آفریقا این شرکت - درباره حضور در ایران گفته که باعث خرسندی ماست که کلاریانت به مشتریان ارزشمند خود در ایران نزدیک‌تر خواهد شد و تلاش خواهیم کرد پس از افتتاح دفتر جدید در تهران اهمیت بازار این کشور برای شرکت و تعهد به حضور در ایران مشخص شود. همچنین تلاش خواهد شد فناوری‌ها و نوآوری‌های سال‌های گذشته برای بازار در حال توسعه ایران مفید باشد و برای چالش‌های صنایع پتروشیمی ایران راه‌حل های جدید ارائه کند.

    برچسب ها