عصر خودرو

مدیرعامل منطقه ویژه اقتصادی لامرد خبر داد

احداث آلومینیوم‌ جنوب با ۱.۲ میلیارد دلار در لامرد

عصر بازار- مناطق ویژه اقتصادی از جمله پتانسیل‌های توسعه صنایع هستند که مدیرعامل منطقه ویژه اقتصادی لامرد گفت: آلومینیوم جنوب با ۱.۲ میلیارد دلار سرمایه گذاری در این منطقه احداث خواهد شد.

احداث آلومینیوم‌ جنوب با ۱.۲ میلیارد دلار در لامرد
نسخه قابل چاپ
دوشنبه ۲۴ آبان ۱۳۹۵ - ۱۳:۲۴:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصربازار» به نقل از ایسنا، ابوالحسن حقایقی با بیان اینکه منطقه ویژه اقتصادی لامرد از زیرمجموعه‌های سازمان توسعه و نوسازی معادن و صنایع معدنی است، گفت: این منطقه ویژه اقتصادی با توجه به زیرساخت‌ها و منابع انرژی که دارد برای احداث صنایعی که نیاز به انرژی بالا به خصوص گاز دارند، طراحی شده است.

    وی ادامه داد: دسترسی این منطقه به سطح مناسبی از منابع گازی باعث شده است بستر مناسبی برای صنایع انرژی‌بر یعنی صنایعی که بین 15 تا 25 درصد نیاز به گاز دارند، باشد که ما نیز با فراهم‌آوری زیرساخت‌ها و کسب مجوزهای لازم، زمینه را برای ورود این صنایع آماده کردیم.

    مدیرعامل منطقه ویژه اقتصادی لامرد با اشاره به ظرفیت‌های تولیدی این منطقه اظهار کرد: این منطقه برای احداث واحدهایی با ظرفیت تولید پنج میلیون تن پتروشیمی، دو  میلیون تن آلومینیوم، 10 میلیون تن سیمان و صنایع پایین‌ دستی این صنایع آمادگی دارد که تا کنون با سرمایه گذاری قدیر و ایمیدرو، آلومینیوم جنوب با 1.2 میلیارد دلار سرمایه در حال احداث است که در حال حاضر در مرحله ریختن فوندانسیون برای سالن‌های احیا به سر می‌برد و تا دو سال دیگر یعنی تا پایان سال 1397 به تولید شمش ‌آلومینیوم خواهد رسید.

    وی همچنین در تشریح دیگر زیرساخت‌هایی که برای این منطقه تعبیه شده است، عنوان کرد: برای تامین برق واحدهای تولیدی به خصوص صنایع انرژی‌بر نیروگاه برقی با سرمایه گذاری حدود 600 میلیون یورو از طریق شرکت سرمایه گذاری قدیر با مشارکت شانگهای الکتریک چین در حال احداث است که فاینانس آن هم به تصویب رسیده و منتظر باز شدن ‌ال‌سی است.

    حقایقی در ادامه ضمن اشاره به اینکه علاوه بر آلومینیوم، زمین برای احداث یک واحد پتروشیمی هم واگذار شده است، بیان کرد: در این منطقه ویژه اطلاعات امکان سنجی به طور کامل از سال 1386 انجام شده است و اکنون در اختیار سرمایه گذاران قرار می‌گیرد و این در حالی است که تمام مجوزهای لازم برای فعالیت‌های واحدهای صنعتی کسب شده که تنها چیزی که یک واحد برای فعالیت خود نیاز دارد، دریافت مجوزهای موردی محیط زیست است.

    مدیرعامل منطقه ویژه اقتصادی لامرد همچنین زیرساخت‌های راه‌ را از مزیت‌های این منطقه ویژه عنوان کرد و با بیان اینکه منطقه ویژه لامرد در جنوبی ترین نقطه استان فارس قرار دارد، گفت: تا کنون 36 کیلومتر فنس به دور این منطقه کشیده شده است و گمرک در ورودی آن مستقر است. همچنین موقعیت مکانی این منطقه باعث شده در شرایطی که فاصله 70 کیلومتر از طریق جاده تا عسلویه داشته باشد و فاصله هوایی آن نیز تا دریا فقط 30 کیلومتر باشد و با توجه به اینکه به زودی آزادراهی از لامرد تا منطقه ویژه پارسیان که آن هم از زیرمجوعه‌های ایمیدرو است کشیده خواهد شد تا به بندر در حال احداث این منطقه وصل شود، می‌توان گفت که شرایط مکانی این منطقه خود 80 درصد از مسئله راه‌ را برای صنایع برطرف کرده است.

    برچسب ها