عصر خودرو

پیش‌بینی قیمت طلا در روزهای آتی

عصر بازار- نوسانات قیمت جهانی طلا چند روز قبل از انتخابات ریاست جمهوری آمریکا آغاز شد و کماکان با گذشت چند روز از انتخاب رئیس جمهور آینده این کشور، ادامه دارد.

پیش‌بینی قیمت طلا در روزهای آتی
نسخه قابل چاپ
دوشنبه ۲۴ آبان ۱۳۹۵ - ۱۳:۱۱:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصربازار» به نقل از ایسنا، محمد کشتی‌آرای - رئیس اتحادیه سازندگان و فروشندگان طلا و جواهر - ضمن تشریح وضعیت جهانی بازار طلا چند روز قبل از برگزاری انتخابات ریاست جمهوری آمریکا تا به امروز اظهار کرد: هرچند امروز نسبت به یک هفته گذشته، بازار طلا با التهاب کمتری روبرو است اما کاهش قیمت ایجاد شده موقت خواهد بود و این احتمال وجود دارد تا پنج شنبه مجددا شاهد نوسان در قیمت‌های اعلام شده باشیم.

    وی ادامه داد: باید تا اعلام شاخص‌های اقتصادی آمریکا در پایان هفته منتظر بمانیم و به طور مشخص‌تری شاهد تبعات انتخابات انجام شده در آمریکا بر بازار جهانی طلا باشیم. طی چند روز پس از انتخابات وضعیت بازار ثبات بیشتری پیدا کرد و امروز نیز هر اونس طلای جهانی با کاهش 9 دلاری روبرو بوده است.

    رئیس اتحادیه سازندگان و فروشندگان طلا و جواهر با اشاره به وضعیت قیمت طلای جهانی قبل از برگزاری انتخابات ریاست جمهوری آمریکا، خاطرنشان‌ کرد: قبل از انتخابات هر اونس طلای جهانی قیمتی معادل 1285 دلار داشت اما به یک‌باره در زمان انتخابات با افزایش 50 دلاری روبرو شد و به قیمتی معادل 1325 دلار رسید.

    کشتی‌آرای افزود: بعد از برگزاری انتخابات ریاست جمهوری آمریکا مجددا قیمت جهانی طلا کاهش یافت و به پله اول و رقمی معادل 1285 دلار رسید و به مرور این قیمت پایین‌ آمد تا امروز به مرز 1220 دلار به ازای هر اونس طلای جهانی برسد.

    وی با بیان اینکه صحبت‌های ترامپ قبل از انتخابات بازار جهانی طلا و ارز را تحریک کرد، گفت: این صحبت‌ها در آن مقطع زمانی موجب تحریک بازار جهانی شد اما پس از انجام انتخابات و صحبت‌هایی که در جهت آْرامش شرایط سیاسی این کشور و همکاری‌ با سایر کشورها مطرح شد از التهاب ایجاد شده کاست تا شاخص‌ها به صورت تقریبی به وضعیت قبلی بازگردد.

    رئیس اتحادیه سازندگان و فروشندگان طلا و جواهر با اشاره به اینکه همچنان موضوع انتخابات ریاست جمهوری در آمریکا بر بازار جهانی طلا و ارز اثرگذار است، گفت: باید تا پایان هفته جاری صبر کنیم و پس از اعلام شاخص‌های اقتصادی آمریکا تبعات اصلی اتفاقات رخ داده در چند وقت اخیر را شاهد باشیم.

    برچسب ها