عصر خودرو

اختراع «ترازوی سلامتی و رژیم غذایی هوشمند» معامله شد

تامین مالی ۷ میلیارد ریالی یک دارایی فکری از کانال فرابورس ایران

عصر بازار- با انجام قطعی معامله اختراع «ترازوی سلامتی و رژیم غذایی هوشمند» به ارزش ۷ میلیارد ریال، فهرست اوراق معامله شده در بازار دارایی فکری فرابورس ایران به ۵ مورد و ارزش معاملات انجام شده در آن به ۳۷ میلیارد و ۵۰۰ میلیون ریال رسید.

تامین مالی ۷ میلیارد ریالی یک دارایی فکری از کانال فرابورس ایران
نسخه قابل چاپ
دوشنبه ۲۴ آبان ۱۳۹۵ - ۱۲:۵۹:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصربازار» به نقل از فرابورس ایران، امکان عرضه و معامله دارایی‌های فکری از مسیر فرابورس فرصتی را فراهم ساخته تا صاحبان ایده‌، اختراع، طرح صنعتی و ... قادر به تامین مالی و تجاری‌سازی دارایی‌های فکری خود از کانال بازار سرمایه باشند. بر این اساس در آخرین معامله‌ای که در بازار دارایی فکری صورت گرفت «ترازوی سلامتی و رژیم غذایی هوشمند» که امکان تعیین و نمایش ارزش تغذیه‌ای مواد غذایی را با توجه به وزن آنها با قابلیت نصب روی تمامی لوازم ‌خانگی آشپزخانه داراست به فروش رسید و برای مخترع آن تامین مالی 7 میلیارد ریالی صورت گرفت.

    این اختراع در تاریخ 14 آبان ماه سال 91 در اداره کل مالکیت صنعتی ثبت شده و صلاحیت فنی آن در تاریخ 28 آذرماه سال گذشته به تایید پارک فناوری پردیس رسیده است و حال مجوز بهره‌برداری از آن برای مدت معین در بازار دارایی فکری فرابورس ایران واگذار شد.

    پیش از قطعیت معامله اختراع «ترازوی سلامتی و رژیم غذایی هوشمند»، سه اختراع دیگر به نام‌های «استارتر هوشمند دیجیتال ضد سرقت خودرو»، «فیلتر شیکونین جاذب مواد مضر و سرطانزای دود سیگار» و «ساخت دستگاه ظرفشویی با سیستم AIR JET» و یک طرح صنعتی تحت عنوان «باربند نرم خودرو» در بازار دارایی فکری فرابورس به فروش رسیده بود. هم‌اکنون فهرست عرضه‌های دارایی فکری فرابورس نیز به 156 مورد رسیده که بخش عمده‌ای از آنها اختراع و تعدادی دیگر طرح صنعتی و ... هستند.

    برچسب ها