عصر خودرو

روز گذشته در معاملات آتی بورس کالا؛

بهای سکه تحویل شب عید ثابت ماند

عصر بازار- بهای سکه روز گذشته در معاملات بورس کالای ایران با نوسان روبه رو بود، به طوری که از شش سررسید فعال قرارد تحویل آبان مثبت، سر رسید اسفند بدون تغییر قیمتی و سایر سر رسیدها در مسیر نزولی قرار گفت.

بهای سکه تحویل شب عید ثابت ماند
نسخه قابل چاپ
دوشنبه ۲۴ آبان ۱۳۹۵ - ۱۲:۵۴:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصربازار» به نقل از بورس کالای ایران، طی دومین روز هفته در ابتدای معاملات به نظر می رسید دلار و سکه حساسیتشان را نسبت به پیروزی ترامپ در انتخابات ریاست‌جمهموری آمریکا را از دست داده اند، اما بازیگران بازار ارز موجب نوسان در بازار سکه شدند و قیمت ها طی این روز به ویژه در بازار آتی متفاوت رقم خورد. بر این اساس قیمت آتی سکه روز گذشته روند متفاوتی را تجربه کردند.

    طی این روز سررسید آبان ماه با نرخ یک میلیون و 104 هزار تومان معامله شد و افزایش 0/03 درصدی را تجربه کرد. این در شرایطی است که سکه تحویل دی ماه با افت 0/03 درصدی به قیمت یک میلیون 118  هزار تومان رسید. از سویی قرارداد تحویل اسفند نیز با قیمت یک میلیون و 132 هزار تومان معامله شد و تغییری را طی این روز تجربه نکرد.  سکه تحویل اردیبهشت سال آتی نیز با افت قیمت 0/01 درصدی با نرخ یک میلیون و 148 هزار تومان به فروش رسید. همچنین سررسید  تیر سال آینده با نرخ یک میلیون و 168 هزار تومان معامله شد و کاهش 0/15 درصدی را به ثبت رساند و در پایان نیز سر رسید شهریور ماه با کاهش 0/07 درصدی با قیمت یک میلیون و 187 هزار تومان معامله شد.

    از سویی حجم معاملات آتی سکه نیز در بورس کالای ایران طی این روز  به 8 هزار و 256 قرارداد و ارزش آن به بیش از 967 میلیارد ریال رسید.

    در بازار نقدی چه گذشت؟

    روز یکشنبه سکه  در بازار نقدی نیز از اهرم افزایش دلار استفاده کرد و با هزار تومان رشد به قیمت یک میلیون و 108 هزار تومان رسید. به گفته فعالان، معامله‌گران سعی داشتند تا شروع بازارهای جهانی در روز دوشنبه، قیمت سکه در بازار داخلی را مدیریت کنند. این دسته امیدوارند روند بهای اونس تغییر کند و سکه بتواند بالای مرز یک میلیون و 100 هزار تومان باقی بماند. با این حال، اگر حرکت اونس در مسیر کاهشی ادامه پیدا کند، سکه به احتمال زیاد خیلی زود از مرز یادشده پایین خواهد رفت و مقاومت دوروزه معامله‌گران سکه در برابر نزول اونس به محدوده هزار و 220 دلار شکسته خواهد شد.

    رشد 30 درصدی حجم معاملات گواهی سپرده سکه

    همچنین حجم معاملات گواهی سپرده سکه طلا در بورس کالای ایران طی معاملات امروز به 30 سکه به ارزش 332 میلیون ریال رسید که نسبت به معاملات روز یکشنبه رشد 30 درصدی داشته است.

    نگاهی به تابلوی معاملات نیز نشان می دهد که آخرین سفارش خرید سکه در سامانه بر خط سهام یک میلیون و 110 هزار تومان و آخرین سفارش فروش درج شده در سامانه یک میلیون و 113هزار تومان ثبت شده است.

    معاملات سکه در کنار سهام در سامانه برخط معامله گران سهام یکی از جذابیت معاملات گواهی سکه در بورس کالاست به طوریکه سرمایه گذاران می توانند سکه و سهام را در کنارهم در پرتفوی خود مشاهده کننده و در هر لحظه از نوسانات و سود و زیان خود مطلع شوند.

    برچسب ها