عصر خودرو

قیمت جهانی نفت کاهش یافت

عصر بازار- رویترز اعلام کرد:قیمت نفت در بازارهای جهانی اندکی تغییر کرد و به ۴۴.۹۱ دلار در هر بشکه فروخته شد، تحلیلگران می‌‌گویند روند بازار کاهشی است چرا که دلار تقویت شده است.

قیمت جهانی نفت کاهش یافت
نسخه قابل چاپ
دوشنبه ۲۴ آبان ۱۳۹۵ - ۱۲:۲۶:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصربازار» به نقل از فارس، قیمت نفت در معاملات امروز اندکی تغییر کرد و در نزدیکی کمترین رقم چند ماه گذشته باقی ماند.

    هر بشکه نفت برنت با 16 سنت افزایش 44.91 دلار فروخته شد. قیمت این نوع نفت روز جمعه 1.09 دلار کاهش یافت. نفت برنت در روز جمعه کمترین رقم از 11 آگوست برابر با 44.19 دلار ثبت کرد.

    نفت خام آمریکا نیز با 2 سنت افزایش 43.43 دلار معامله شد. این نوع نفت روز جمعه را با 1.25 دلار کاهش به پایان برد و به کمترین رقم از 20 سپتامبر برابر با 43.03 دلار رسید.

    ارزش دلار امروز در برابر سبدی از ارزهای بین‌المللی به بالاترین رقم در 9 ماه گذشته رسید که در ابتدا سبب کاهش قیمت نفت شد.

    کانامه گوکون، تحلیلگر بازار در توکیو گفت: «در مجموع روند بازار کاهشی است چراکه دلار تقویت شده است.»

    سازمان کشورهای صادرکننده نفت خام روز جمعه اعلام کرد تولید این سازمان در ماه اکتبر به رکورد 33.64 دلار در روز رسیده است که 240 هزار بشکه از ماه پیش بیشتر است.

    اوپک در نظر دارد تا تولید خود را فریز کند اما سرمایه‌گذاران تردید دارند که چنین توافقی در جریان نشست 30 نوامبر این سازمان حاصل شود.

    برچسب ها