عصر خودرو

وزیر انرژی روسیه:

روسیه در اجلاس اوپک شرکت می‌کند

سفر وزیر انرژی روسیه به ایران در اواخر آذرماه برای بررسی توافق‌ها

عصر بازار- وزیر انرژی روسیه با اعلام اینکه روسیه در اجلاس نوامبر اوپک شرکت می‌کند از برنامه‌ریزی سفر به ایران در اواسط دسامبر(اواخر آذر ماه) برای بررسی توافقات بین دولت‌ها خبر داد.

روسیه در اجلاس اوپک شرکت می‌کند
نسخه قابل چاپ
دوشنبه ۲۴ آبان ۱۳۹۵ - ۱۲:۲۲:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصربازار» به نقل از فارس، وزیر انرژی روسیه با اعلام  اینکه در اجلاس 26 تا 28 نوامبر در آستانه برگزاری اجلاس رسمی شرکت‌ خواهد کرد.

    الکساندر نواک گفت: باید گام به گام پیش برویم و مرحله بعدی 26 تا 28 نوامبر است زمانی که کارشناسان گردهم می‌آیند و بعد از آن اجلاس رسمی برای 30 نوامبر برنامه‌ریزی شده که کشورهای عضو و غیرعضو اوپک برای پیشرفت گفت‌وگوها گرد هم خواهند آمد.

    زمانی که از وزیر نفت روسیه سوال شد که آیا شما به طرح فریز نفتی می‌پیوندید یا تولید نفت را کم نمی‌کنید؟ گفت: نیاز به پیشرفت شرکت‌ها و طرح‌های سرمایه‌گذاری سال 2007 در روسیه نیازمند افزایش تولید نفت تا 200 هزار بشکه در روز است.

    وی افزود: بنابراین معنی فریز نفت برای ما به این مفهوم است که ما تولید خود را افزایش نخواهیم داد و این لزوما همکاری با اوپکی‌ها است.

    وی همچنین یادآور شد که رشد تقاضای جهانی بین یک تا 1.2 میلیون بشکه در روز افزایش خواهد یافت و ما نمی‌خواهیم این تقاضا را با افزایش تولید پوشش دهیم که شاید باعث افزایش عرضه در بازار شود و بنابراین با همین ساز و کار عدم افزایش تولید بازار را متعادل خواهیم کرد.

    وزیر انرژی روسیه همچنین تایید کرد که مساله فریز نفتی می‌تواند در نشست کشورهای اوپک در 17 نوامبر بررسی شود که در آن فهرستی از کشورهای شرکت‌کننده تایید می‌شوند و اگر این نشست در سطح وزرا باشد در حاشیه آن نشست‌های دوجانبه‌ای را برگزار خواهیم کرد.

    علاوه بر آن وزیر انرژی روسیه گفت: دیداری با مسئولان ایرانی برای اواسط دسامبر برنامه‌ریزی شده که نشستی را برای بررسی تعهدات بین دولت ایران و روسیه انجام خواهد داد.

    برچسب ها