عصر خودرو

مدیر عامل بورس انرژی خبر داد:

آغاز بزرگترین تامین مالی صنعت برق در بورس انرژی

عرضه اولیه اوراق سلف موازی در روز چهارشنبه

عصر بازار- حسینی گفت: چهارشنبه این هفته عرضه دو هزار میلیارد ریال اوراق سلف موازی برق با هدف تامین مالی نیروگاه برق سنندج در بورس انرژی، کلید زده می شود.

آغاز بزرگترین تامین مالی صنعت برق در بورس انرژی
نسخه قابل چاپ
دوشنبه ۲۴ آبان ۱۳۹۵ - ۱۲:۱۸:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصربازار» به نقل از فارس، مدیر عامل بورس انرژی از آغاز بزرگترین طرح تامین مالی صنعت برق در بورس انرژی طی روز چهارشنبه 26 آبان ماه جاری خبر داد و گفت: برای نخستین بار اوراق سلف موازی استاندارد برق شرکت «تولید برق نیروی سنندج مبنا» به ارزش 200 میلیارد تومان در بورس انرژی عرضه می شود.

    سید علی حسینی افزود: این اوراق با هدف تامین مالی و تامین سرمایه در گردش، شامل 523 هزار و 571 قرار داد بوده که ارزش هر قرار داد نیز بالغ بر 383 هزار تومان است.

    به گفته این مقام مسئول سود روزشمار این اوراق 21 درصد و حداکثر سود یک ساله آن23 درصد تنظیم شده  همه اشخاص حقیقی و حقوقی می توانند برای خرید این اوراق اقدام کنند.

    مدیر عامل بورس انرژی از موافقت با پذیره نویسی و انتشار اوراقی که اکنون در حال تکمیل فرایند سپرده گذاری و اخذ تضامین لازم به منظور عرضه اوراق در تالار سبز بوده خبر داد که به محض تکمیل مستندات در بازار عرضه خواهند شد.

    به گفته حسینی در حالی سال گذشته نخستین اوراق سلف موازی استاندارد برق برای تامین مالی 20 میلیارد تومانی یک نیروگاه در بورس انرژی عملیاتی شد که باعرضه اولیه اوراق سلف موازی استاندارد برق نیروگاه سنندج در چهارنشبه هفته جاری بزرگترین تامین مالی در این صنعت از طریق از بورس انرژی به ارزش 200 میلیارد تومان کلید زده می شود.

    برچسب ها