عصر خودرو

ورود توتال و شل به پروژه صادرات گاز ایران به عمان

عصر بازار- ایران و عمان در نشستی مشترک با نمایندگان شل، توتال و کوگس راه‌های همکاری و مشارکت این شرکت‎ها را در پروژه صادرات گاز ایران به عمان بررسی کردند.

ورود توتال و شل به پروژه صادرات گاز ایران به عمان
نسخه قابل چاپ
دوشنبه ۲۴ آبان ۱۳۹۵ - ۱۰:۴۹:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصربازار» به نقل از ایسنا، نشست مشترک مدیران شرکت ملی صادرات گاز ایران و مدیران ارشد وزارت نفت عمان با نمایندگان شرکت‎های توتال فرانسه، انگلیسی-هلندی شل و کوگس کره جنوبی برای حضور در پروژه صادرات گاز ایران عصر گذشته برگزار شد.

    بر اساس توافق سال 2013  میان ایران و عمان، قرار است برای ١٥ سال روزانه  ١,٥ میلیارد فوت مکعب گاز ایران از طریق یک خط لوله از بستر خلیج فارس به عمان صادر شود که با توجه به اهمیت راهبردی این پروژه سبب تحکیم روابط دو کشور و مناسبات انرژی در منطقه خاورمیانه می شود.

    این جلسه که از شنبه، ٢٢ آبان‎ماه در محل شرکت ملی صادرات گاز ایران آغاز شده بود عصر دیروز (یکشنبه، ٢٣ آبان‎ماه) به کار خود پایان داد.

    با توجه به رویکرد راهبردی جمهوری اسلامی ایران نسبت به کشورهای همسایه و با توجه به تاکید رئیس جمهوری ایران و پادشاه کشور عمان، یادداشت تفاهمی در زمینه صادرات گاز طبیعی میان وزیران نفت ایران و عمان در تاریخ 4 شهریور ماه 1392 به امضا دو طرف رسید.

    برچسب ها