عصر خودرو

افزایش قیمت محصولات شیمیایی؛

۳ کالا صدرنشین شدند

عصر بازار- مقایسه قیمت محصولات شیمیایی در تاریخ ۹ و ۲۳ آبان نشان می دهد که اکثر کالا با افزایش روبه رو شده اند.

۳ کالا صدرنشین شدند
نسخه قابل چاپ
يکشنبه ۲۳ آبان ۱۳۹۵ - ۱۶:۵۲:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصربازار» به نقل از بورس کالای ایران، بیشترین افزایش قیمت نسبت به دو هفته گذشته متعلق به استایرن منومر با 9.8 درصد است، این کالا از رقم 3 هزار و 379 به 3 هزار و 712 تومان رسیده است.

    همچنین دومین و سومین کالایی که در گروه محصولات شیمیایی با بیشترین افزایش قیمت روبه رو شده اند، سودمایع و منواتیلن گلایکول است، این کالاها به ترتیب 9.7 و 9.2 درصد رشد قیمت داشته اند.

    ایزوبوتانول هم با 8.8 درصد رشد قیمت نسبت به دو هفته گذشته روبه رو شده است، این کالا 176 تومان نسبت به دو هفته قبل گران شده است. دی اتیلن گلایکول و متانول نیز روندی صعودی داشته اند، به طوری که دی اتیلن گلایکول 160 تومان و متانول نیز 54 تومان گران شده است.

    همچنین اوره پریل و صنعتی هم با افزایش قیمت نسبت به دو هفته گذشته روبه رو شده اند، این کالا به ترتیب 7.8 و 7.2 درصد رشد قیمت داشته اند. در همین حال دی اتیل هگزانول، بنزن، اورتوزایلین و نرمال بوتانول نیز روندی افزایشی داشته اند.

    در همین حال کمترین افزایش قیمت در گروه محصولات شیمیایی متعلق به پارازایلین، اسیدترفتالیک و آروماتیک سنگین است، این کالاها به ترتیب 0.4، 0.8 و 0.4 درصد نسبت به دو هفته قبل رشد قیمت داشته اند.

    همچنین تعداد محدودی از محصولات شیمیایی نیز نسبت به دو هفته قبل روندی نزولی داشتند، زایلین مخلوط، پنتان پلاس و برش سنگین سی اف او جز این کالاها بودند. زایلین مخلوط با 2.4 درصد کاهش از رقم 2 هزار و 185 به 2 هزار و 131 تومان رسید.

    در محاسبه قیمت پایه محصولات شیمیایی نرخ دلار نیز با 1.1 درصد افزایش به رقم 3 هزار و 629 تومان رسید.

    برچسب ها