عصر خودرو

مدیرعامل شرکت تولید نیروی برق حرارتی:

شورای اقتصاد مجوز فاینانس خارجی برای ساخت ۵ هزار مگاوات را صادر کرد

عصر بازار- مدیرعامل شرکت مادر تخصصی تولید نیروی برق حرارتی از اعطای مجوز امکان سرمایه گذاری و فاینانس خارجی برای ساخت ۵ هزار مگاوات نیروگاه سیکل ترکیبی از سوی شورای اقتصاد خبر داد.

شورای اقتصاد مجوز فاینانس خارجی برای ساخت ۵ هزار مگاوات را صادر کرد
نسخه قابل چاپ
يکشنبه ۲۳ آبان ۱۳۹۵ - ۱۴:۰۴:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصربازار» به نقل از فارس، محسن طرزطلب با توجه به اینکه تفاهم نامه احداث 5 هزار مگاوات نیروگاه سیکل ترکیبی با مپنا که اوایل امسال امضاء شد ظاهرا با مشکل مواجه شده گفت: در اوایل امسال بر اساس تفاهم‌نامه‌ای که با مپنا امضا شد قرار شد که 5 هزار مگاوات نیروگاه سیکل ترکیبی احداث شود بنابراین باید مصوبات قانونی آن را اخذ می‌کردیم که خوشبختانه هفته گذشته مجوز اصلی آن را از شورای اقتصاد اخذ کردیم، البته هنوز به شرکت مپنا و برق حرارتی ابلاغ نشده است.

    وی ادامه داد: در شورای اقتصاد هفته گذشته موضوعی مطرح شد مبنی بر احداث 5 هزار مگاوات و امکان سرمایه‌گذاری از طریق فاینانس خارجی که باید این مصوبه اخذ می‌شد و خوشبختانه هفته گذشته این اقدام صورت گرفت و در جلسه مزبور مصوب و در حال انجام کارهای اداری است.

    طرزطلب با اشاره به اینکه تفاهمنامه ساخت پنج هزار مگاوات نیروگاه سیکل ترکیبی با هدف استفاده از توان تولید داخل با مپنا اوایل امسال امضا شده بود،گفت: اجرایی شدن این تفاهم نامه زمینه ساخت 5 هزار مگاوات نیروگاه سیکل ترکیبی با بازدهی بالا را در کشور فراهم می کند که در راستای اقتصاد مقاومتی است.

    وی خاطر نشان کرد: این تفاهم نامه بر انتقال فناوری پیشرفته از شرکت های بین المللی تولید کننده تجهیزات نیروگاهی به صنعت نیروگاهی کشور تاکید دارد.

    *منتظر پیشنهاد فنی قیمت برای امضاء قرارداد تجاری هستیم

    مدیرعامل شرکت مادر تخصصی تولید نیروی برق حرارتی، ادامه داد: قرار است در هفته جاری پیشنهاد فنی قیمت ارائه شود تا بتوانیم قرارداد تجاری را امضا کنیم،باید اذعان کرد که کار آغاز شده و با ورود توربین کلاس F و نصب آن در نیروگاه بندرعباس عملاً این کار از سه‌شنبه هفته جاری با حضور معاون اول رئیس جمهور آغاز می‌شود.

    برچسب ها