عصر خودرو

معاون اقتصادی بانک مرکزی:

تورم ناشی از یکسان سازی نرخ ارز جدی نیست

عصر بازار- نرخ ارز در نیمه دوم سال را چندان جدی ندانست و گفت: ما ابتدا تمام پیش نیازهای لازم را مستقر و بعد اقدام به این کار خواهیم کرد.

تورم ناشی از یکسان سازی نرخ ارز جدی نیست
نسخه قابل چاپ
يکشنبه ۲۳ آبان ۱۳۹۵ - ۱۲:۲۲:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصربازار» به نقل از ایلنا، پیمان قربانی اظهار داشت: از آنجایی که ایده تورم زدایی همزمان با رشد اقتصادی از مسائلی است که بانک مرکزی به آن توجه ویژه دارد، آثار جدی تورمی برای این اقدام برآورد نمی شود.

    وی در پاسخ به این سوال که برای تورم احتمالی ناشی از تک نرخی شدن ارز چه تمهیداتی اندیشیده شده است، گفت: هم اکنون نیز شکاف نرخ ارز در بازار رسمی و بازار آزاد بسیار کاهش پیدا کرده است و معاونت ارزی بانک مرکزی، به طور آرام و تدریجی درحال آماده سازی مقدمات لازم در این خصوص است.

    این مقام مسوول بانک مرکزی با بیان اینکه برای برخورداری از یک بازار تک نرخی با ثبات باید نرخ تورم پایین باشد، خاطرنشان کرد: تورم احتمالی ناشی از یکسان سازی نرخ ارز بسیار محدود و اندک خواهد بود.

    وی در عین حال تاکید کرد:  ثبات در نرخ ارز به این معنا نیست که بانک مرکزی به دنبال ایجاد نرخی تصنعی و تثبیت شده باشد بلکه در واقع این بازار است که نرخ ارز را تعیین خواهد کرد.

    قربانی در پایان تصریح کرد: کشور را نمی توان با سیاست هایی اداره کرد که نرخ تورم در آن بالا باشد؛ لذا ابتدا باید نرخ تورم پایین باشد تا بتوانیم از ارزش پول ملی و ثبات بازار ارز به خوبی دفاع کرد که خوشبختانه دولت یازدهم با سیاست های پولی و مالی مناسب، نرخ تورم را تک رقمی کرده است.

    برچسب ها