عصر خودرو

صالحی نیا اعلام کرد:

رکود در ۵۰ صنعت مرتبط با ساختمان

صنعت در انتظار خروج مسکن از رکود

عصر بازار- معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت با اشاره به اینکه صنایع مرتبط با ساختمان درگیر رکود هستند، گفت: تازمانی که مسکن از رکود خارج نشود، این صنایع هم رشد نمی‌کنند.

رکود در ۵۰ صنعت مرتبط با ساختمان
نسخه قابل چاپ
يکشنبه ۲۳ آبان ۱۳۹۵ - ۱۱:۵۵:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصربازار» به نقل از محسن صالحی نیا در خصوص رکود بخش صنعت و عدم رشد تولید، گفت: رشد در صنایع مختلف با هم تفاوت دارد و هر صنعتی بسته به شرایطی که دارد، در این مدت رشد داشته است.

    وی با بیان اینکه ما در صنایع پتروشیمی و صنایع پایین دستی، لوازم خانگی و فولاد و خودرو رشد تولید داشتیم، افزود: به هر حال وقتی این صنایع رشد می‌کنند، آمار کل رشد صنعت افزایش می‌یابد و آمار کلی ارائه می‌شود.

    معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت با اعلام اینکه رشد منفی صنعت بیشتر در بخش صنایع مرتبط با ساختمان بوده است، اظهار داشت: به دلیل رکود در بخش مسکن، صنایع مرتبط با آن، رشد نداشته و درگیر رکود است.

    صالحی نیا با بیان اینکه صنعت ساختمان حداقل با 50 نوع صنعت مرتبط است، گفت: صنایع کاشی و سرامیک، لوله و پروفیل، لوازم آشپزخانه و خیلی از صنایع دیگر مرتبط با این بخش هستند که به دلیل رکود بخش مسکن، رشدی نداشته‌اند.

    وی با اشاره به اینکه در حال حاضر صنایع مرتبط با بخش صنعت ساختمان متناسب با سایر بخش‌ها رشد نکرده است، اظهار داشت: بنابراین این صنایع مرتبط با سیاست‌هایی است که دولت در بخش مسکن دارد و تا زمانی که مسکن از رکود خارج نشود، این صنایع هم رشدی ندارند.

    معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت در پاسخ به این پرسش که فعالان صنایع عنوان می‌کنند که بسته خروج از رکود دولت نتوانسته به تولید کمک کند، گفت: در حال حاضر 7500 واحد از فرآیند مستقیم وزارت صنعت و 7600 واحد هم از بانک‌ها این فرآیند را طی کرده و برای دریافت تسهیلات ثبت نام کردند.

    صالحی نیا با بیان اینکه از 7500 واحدی که از کانال وزارت صنعت برای دریافت تسهیلات اقدام کردند حدود 3200 واحد مربوط به بخش کشاورزی و صنایع مرتبط هستند، افزود: بخش کشاورزی و صنایع مرتبط مانند صنایع تبدیلی کشاورزی، دامداری‌ها مرغذاری‌ها و کشتارگاه‌های صنعتی هم جزئی از صنعت هستند و می‌توانند از این تسهیلات استفاده کنند.

    وی با اشاره به اینکه ما با ارائه این تسهیلات به دنبال رونق تولید هستیم، اظهار داشت: با موافقت وزیر صنعت و فرمانده ستاد اقتصاد مقاومتی از ابتدا اعلام شد که صنایع تبدیلی کشاورزی هم شامل تسهیلات خروج از رونق تولید شوند.

    برچسب ها
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • بازار امرز ۴۰۲
        • بازار امروز ۴۰۱
        • بازار امروز ۴۰۰
        • بازار امروز ۳۹۹
        • بازار امروز ۳۹۸
        • بازار امروز ۳۹۷
        • بازار امروز ۳۹۶
        • بازار امروز ۳۹۵
        • بازار امروز ۳۹۴
        آخرین بروزرسانی ۳ ماه پیش
        آرشیو