عصر خودرو

مقام اتریشی:

رقابت با چین مهمترین چالش ما در ورود به بازار ایران است

عصر بازار- مدیر تولید شرکت «پنگ کابل» اتریش، رقابت با چین را مهمترین چالش شرکت های اروپایی برای ورود به بازار ایران عنوان کرد.

رقابت با چین مهمترین چالش ما در ورود به بازار ایران است
نسخه قابل چاپ
يکشنبه ۲۳ آبان ۱۳۹۵ - ۱۱:۰۱:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصربازار» به نقل از ایرنا، «دی ال (اف اچ) گرد پیچلر» که هفته گذشته برای شرکت در همایش تجاری ایران و اتریش و انجام مذاکرات تجاری با شرکت های ایرانی به تهران آمده بود، افزود: از آنجا که ایران بیشتر با کشورهای آسیایی به ویژه چین روابط تجاری دارد و قیمت محصولات آنها معمولا ارزان تر از اروپا است، این مساله ممکن است چالش آفرین باشد، اما از سوی دیگر، محصولات اروپایی از کیفیت بهتری برخوردارند.

    وی اضافه کرد: به هر حال اکنون همه چیز برای برقراری روابط تجاری با ایران آماده تر شده و ما امروز می توانیم با شرکای احتمالی آینده خود در ایران گفت و گو کنیم.

    پیچلر گفت: در چارچوب مذاکرات تجاری (B2B) برنامه ریزی شده، تا کنون با سه شرکت ایرانی گفت و گو کرده ایم که 2 شرکت علاقه مند خرید محصول و همچنین انتقال فناوری ساخت این محصولات به ایران هستند و پیشنهادهای آنان مورد علاقه این شرکت است و فرصت خوبی تلقی می شود.

    وی ادامه داد: شرکت بعدی، ارایه کننده خدمات ثبت شرکت بود که در مراحل بعدی مورد نیاز این شرکت خواهد بود.

    مقام ارشد این شرکت اتریشی که تولیدکننده کابل های مسی، کابل های فیبر نوری و اجزای فیبرنوری در کاپفنبرگ (Kapfenberg) اتریش است و به طور میانگین سالیانه 60 تا 70 درصد محصولات خود را به اروپا صادر می کند، تصریح کرد: برای این شرکت، گام نخست ورود به بازار ایران با صادرات محصول کلید می خورد، اما با افزایش شناخت ما از بازار ایران، در صورت مهیا بودن شرایط، احداث کارخانه نیز دور از تصور نیست و فرصتی برای توسعه بیشتر برای هر دو طرف است.

    پیچلر اضافه کرد: بر خلاف اروپا که به دلیل ابعاد منطقه، نیاز به احداث کارخانه در کشورهای مختلف نیست، و ما فقط روی صادرات محصول متمرکز هستیم، در مورد ایران مساله فرق می کند و قابل بررسی است.

    وی در پاسخ به این سوال که چقدر طول می کشد تا این شرکت در بازار ایران حضور پیدا کند، گفت: بسیاری از مشکلات از جمله نقل و انتقال پول تقریبا حل شده است و ورود به بازار فقط بستگی به یافتن شریک مناسب دارد.

    مدیر تولید شرکت پنگ کابل اضافه کرد: موردی بود که فقط ظرف سه هفته این ورود صورت گرفت و این امیدواری وجود دارد که برداشتن قدم اول زیاد سخت نباشد.
    بر اساس این گزارش ، همایش تجاری ایران و اتریش هفدهم آبان در تهران برگزار شد.

    نایب رییس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی تهران در این همایش گفت: بر اساس آمار مرکز تجارت جهانی در سال 2015، تجارت دوجانبه ایران و اتریش نزدیک به 324 میلیون دلار بود اما با وجود اجرای برنامه جامع اقدام مشترک (برجام) در بیست و هفتم دی ماه 1394 و دیدار هیات های تجاری مختلف اتریشی از ایران، این روابط در هفت ماه نخست سال 1395 در مقایسه با مدت مشابه پارسال رشد قابل توجهی نداشته است.

    «فریدریش اشتیفت» سفیر اتریش در تهران نیز در این همایش، از راه اندازی شعبه یک بانک اتریشی در ایران در آینده نزدیک خبر داد.

    وی گفت: سفارتخانه های دو کشور برای گسترش روابط به فعالان اقتصادی دو طرف به طور چندباره روادید 6ماهه می دهند و ما به شرکت های ایرانی که از آنها شناخت داریم روادید یک ساله چندباره می دهیم.

    برچسب ها