عصر خودرو

معاون ناشران و اعضای شرکت بورس تهران :

بازگشایی نمادهای بانکی متوقف بورس در گرو حل اختلاف با بانک مرکزی است

عصر بازار- معاون ناشران و اعضای شرکت بورس تهران گفت: سهامداران و سرمایه گذاران انتظار دارند زودتر درباره بازگشایی نمادهای بانکی در بورس تصمیم گیری و ابهام ها رفع شود.

بازگشایی نمادهای بانکی متوقف بورس در گرو حل اختلاف با بانک مرکزی است
نسخه قابل چاپ
يکشنبه ۲۳ آبان ۱۳۹۵ - ۱۰:۳۵:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصربازار» به نقل از ایرنا، روح الله حسینی مقدم درباره آخرین وضعیت نمادهای بانکی متوقف شده و زمان بازگشایی آنها، افزود: ما نیز منتظر تعیین تکلیف آنها هستیم.

    معاون ناشران و اعضای شرکت بورس تهران تاکید کرد «بورس تهران تمایلی ندارد نمادهای بورسی تا این زمان، متوقف باقی بمانند و برای سهامداران مشکل ساز شوند».

    حسینی مقدم اضافه کرد: بانک مرکزی و بانک ها باید زودتر درباره صورت های مالی به جمع بندی رسیده و مجمع عمومی بانک ها به سرعت برگزار شود.

    وی گفت: بانک ها هنوز با بانک مرکزی برای برگزاری مجمع و رفع ابهام ها به جمع بندی نرسیده اند.

    بر اساس این گزارش، بیش از یک ماه پیش نماد بانکی بورس برای برگزاری مجامع سالیانه و تصویب صورت های مالی متوقف شد و قرار بود این نمادها، طبق روال عادی معاملات در بورس پس از چند روز بازگشایی شوند اما این اتفاق رخ نداد.

    این نمادهای بانکی به علت اختلاف با بانک مرکزی درباره استانداردهای جدید تنظیم صورت های مالی متوقف مانده و رایزنی مسئولان بازار سرمایه برای تعیین تکلیف آنها نیز بی نتیجه مانده است.

    مدیرعامل شرکت بورس تهران چندی پیش گفت: بانکی ها بر اساس استاندارد بانک مرکزی صورت های مالی خود را تدوین و آماده کرده اند که پس از حل نهایی مساله، وضعیت آنها به تدریج اعلام می شود.

    طولانی شدن زمان توقف نمادهای بانکی که امکان خرید و فروش را به مالکان سهام این نمادها نمی دهد، باعث سرگردانی و اعتراض سرمایه گذاران شده و وعده ها درباره برگزاری مجامع این شرکت ها و بازگشایی نمادها نیز تاکنون تحقق نیافته است.

    برچسب ها