عصر خودرو

کرباسیان خبر داد

مذاکره ایمیدرو با بورس کالا برای عرضه محصولات معدنی تازه

عصر بازار- رییس هیات عامل سازمان توسعه و نوسازی معادن و صنایع معدنی ایران (ایمیدرو) از برنامه ریزی برای عرضه محصولات جدید معدنی در بورس کالا خبر داد.

مذاکره ایمیدرو با بورس کالا برای عرضه محصولات معدنی تازه
نسخه قابل چاپ
يکشنبه ۲۳ آبان ۱۳۹۵ - ۱۰:۰۹:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصربازار» به نقل از ایرنا، مهدی کرباسیان اعلام کرد اکنون محصولاتی مانند مس، فولاد و آلومینیوم در بورس کالا عرضه می شود و افزود: از عرضه محصولات معدنی در بورس کالا حمایت می کنیم، زیرا افزون بر افزایش شفافیت اقتصادی، منافع مصرف کنندگان و تولیدکنندگان را به دنبال دارد.

    رییس هیات عامل سازمان توسعه و نوسازی معادن و صنایع معدنی ایران درباره عرضه محصولات جدید معدنی در بورس کالا گفت: پیشنهاد عرصه برخی محصولات جدید را ارایه کرده و مذاکراتی را نیز انجام داده ایم.

    کرباسیان ادامه داد: اکنون برای عرضه برخی محصولات پایین دستی صنعت زغالسنگ در بورس کالا، در حال مذاکره با بورس کالا هستیم.

    وی تاکید کرد به هر میزان که شفافیت و سلامت اقتصادی افزایش یابد به همان میزان، آرامش و ثبات اقتصادی ایجاد شده و زمینه جذب سرمایه گذاری بیشتر فراهم می آید.

    بر اساس این گزارش، عرضه محصولات پایه مانند محصولات معدنی، کشاورزی و پتروشیمی در بورس کالا، سبب شفافیت معاملات شده و جلو انحصار و رانت را می گیرد.

    به گفته کارشناسان، عرضه محصولات پایه در بازارهای خارج از بورس کالا، سبب فقدان در قیمت فروش محصولات توسط تولیدکنندگان می شود که در نهایت زمینه انحصار در خرید را به وجود می آورد.

    همچنین، عرضه محصولات در بورس کالا از سوی تولیدکنندگان می تواند امکان تامین مالی برای این شرکت ها از طریق روش هایی مانند اوراق سلف را فراهم کند.

    برچسب ها