عصر خودرو

توسعه انرژی تجدیدپذیر اولویت برقی تهران

عصر بازار- توسعه انرژی‌های تجدید پذیر در تهران با هدف کاهش میزان مصرف و به‌عبارت بهتر مدیریت مصرف برق جز اولویت‌ها قرار گرفته است.

توسعه انرژی تجدیدپذیر اولویت برقی تهران
نسخه قابل چاپ
يکشنبه ۲۳ آبان ۱۳۹۵ - ۰۹:۴۰:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصربازار» به نقل از ایسنا، سید محمد هاشمی، مدیرعامل شرکت توزیع برق تهران با اشاره به اهمیت توسعه انرژی‌های تجدیدپذیر، اظهار کرد: امیدواریم در آینده نه چندان دور سل خورشیدی همچون باتری در الکترکی‌ها به فروش برسد و استقبال مردم از انرژی‌های تجدیدپذیر افزایش یابد.

    وی بابیان اینکه باید در توسعه استفاه از انرژی‌های تجدپذیر فرهنگ‌سازی صورت بگیرد، عنوان کرد:در شرایط فعلی میزان استفاده از این نوع انرژی نسبت به گذشته افزایش یافته است.

    مدیرعامل شرکت توزیع برق تهران با بیان اینکه در گذشته تخفیف‌هایی را برای متقاضیان داوطلب برای استفاده از تجدیدپذیرها درنظر گرفته می‌شد، گفت: در حال حاضر سهم شرکت توزیع برق تهران تمام شده و اگر مجدد سرمایه بدهند دوباره آن طرح را اجرایی خواهیم کرد.

    هاشمی تاکید کرد: با این وجود شرکت توزیع نیروی برق تهران بزرگ توسعه و ترویج استفاده از انرژی های پاک و تجدیدپذیر را رسالت ذاتی خود دانسته و از هیچ تلاشی در این زمینه دریغ نمی کند.

    وی یکی از راهکارهای کاهش پیک مصرف در تهران را  ایجاد اتوماسیون و استفاده از انرژی تجدید پذیر توسط ادارات دولتی دانست و افزود: اگر این کارها عملیاتی شود می‌توان در کاهش پیک نقش مهمی ایفا کرد.

    پیش‌از این نیز با صدور مصوبه ای از سوی هیئت وزیران، تأمین 20 درصد از برق نهادهای دولتی با انرژی های تجدیدپذیر الزامی شد و این در حالی بود که تأمین بخشی از برق مصرفی نهادهای عمومی دولتی و غیردولتی با استفاده از انرژی های تجدیدپذیر همچون نصب پنل های خورشیدی به صورت داوطلبانه صورت می گرفت و بسیاری از نهادهای عمومی دولتی به این مسئله حتی ورود هم نکرده اند. اما با تصویب قانونی در هیئت وزیران، از این پس تأمین 20 درصد از برق نهادهای دولتی با انرژی های تجدیدپذیر الزام شد.

    برچسب ها