عصر خودرو

در هفت ماه گذشته؛

ایران بیش از ۱۱ میلیون تن انواع محصول پتروشیمی صادر کرد

عصر بازار- انواع محصولات پتروشیمی به میزان ۱۱ میلیون و ۷۴۲ هزار تن از ابتدای امسال تا پایان مهرماه به بازارهای هدف صادر شده است.

ایران بیش از ۱۱ میلیون تن انواع محصول پتروشیمی صادر کرد
نسخه قابل چاپ
شنبه ۲۲ آبان ۱۳۹۵ - ۱۶:۴۸:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصربازار» به نقل از  ایرنا، ایران از ظرفیت تولید سالانه بیش از 63 میلیون تن انواع محصولات پتروشیمی برخوردار است و در نظر دارد تا سال 1404 به 130 میلیون تن افزایش دهد.

    در سال های اخیر به دلیل رفع تحریم ها و تسهیل در صادرات و افزایش تامین خوراک، میزان تولید انواع محصولات پتروشیمی رو به گسترش بوده است.

    به گزارش شرکت ملی صنایع پتروشیمی، تولید واقعی صنعت پتروشیمی از ابتدای امسال تا پایان مهرماه حدود 28 میلیون و 753 هزار تن بوده است.

    سهم 20 مجتمع پتروشیمی در منطقه ماهشهر از مجموع تولید این صنعت، بیش از 10 میلیون و 228 هزارتن، سهم 14 مجتمع پتروشیمی در منطقه عسلویه 12 میلیون و 866 هزار تن و سهم 19 مجتمع پتروشیمی در سایر مناطق کشور پنج میلیون و 658 هزار تن بوده است.

    تولید محصولات پتروشیمی در مهرماه امسال به بیش از سه میلیون و هشتصد هزار تن رسید که از این میزان یک میلیون و 124 هزار تن به فروش داخلی (به ارزش 22904.3 میلیارد ریال) و یک میلیون و 557 هزار تن (به ارزش584.4 میلیون دلار) به صادرات اختصاص یافته است.

    برچسب ها