عصر خودرو

شنبه ۲۲ آبان؛

آمار و گزارش معاملات برق در بورس انرژی

عصر بازار- در معاملات امروز ‌شنبه ۹۵.۰۸.۲۲ در بازار برق بورس انرژی ۶,۰۸۸ مگاوات برق به ارزش ۳۸ میلیارد و ۳۸۸ میلیون ریال مورد معامله قرار گرفت که نسبت به روز معاملاتی گذشته با کاهش ۱۶ درصدی همراه بوده است.

آمار و گزارش معاملات برق در بورس انرژی
نسخه قابل چاپ
شنبه ۲۲ آبان ۱۳۹۵ - ۱۶:۲۶:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصربازار» به نقل از مبین سرمایه، میانگین وزنی قیمت (میانگین وزنی کل معاملات بارپایه روزانه نماد‌های معامله شده در بازار برق بورس انرژیهمچنان روندی کم نوسان در محدوده 360,000 ریال را طی می‌کند. 

    Image

    نمودار میانگین وزنی قیمت:

    Image

    Image

    همانطور که در نمودار میانگین وزنی قیمت مشاهده میشود؛ قیمت تعادلی در محدوده 360,000 ریال همچنان پایدار بوده و نوسان چندانی در آن مشاهده نمی‌شود. 

    امروز در بازار برق بورس انرژی، تمایل خریداران به نمادهای بارپایه بیش از سایر نمادها بود البته در برخی از سررسیدها مخصوصاً در سررسیدهای نزدیک‌تر به ابطال حجم عرضه از سوی نیروگاه‌ها با محدودیت همراه بود. در نمادهای بارپایه و کم‌باری قیمت‌ها در محدوده روز معاملاتی گذشته به انجام رسید اما در نمادهای میان‌باری کاهش 3,000 ریالی در قیمت به ثبت رسید. 

    آمار معاملات امروز به تفکیک نماد‌های معاملاتی: 

    Image

    Image

    بررسی روند نماد 13950830 :

    نمودار زیر روند قیمت در نماد بارپایه 13950830 را نشان می‌دهد. همانطور که مشاهده می‌شود قیمت در انتهای دوره در محدوده 360,000 ریال به ثبات رسیده است.

    روند سال گذشته این نماد همانطور که در تصویر مشاهده می شود؛ قیمت در طول دوره روندی نسبتاً با ثبات در محدوده 375,000 ریال داشته است. 

    در این نماد تا به امروز 1,415  مگاوات برق مورد معامله قرار گرفته است که بیشترین حجم معاملات مربوط به معاملات 17.08.1395 با 695  مگاوات می‌باشد. 

    Image

    روند نماد 13940830 (روند قیمتی نماد فوق در سال گذشته) :

    Image

     

     

    برچسب ها