عصر خودرو

کارشناس بازار پتروشیمی با اشاره به افت قیمت پایه محصولات مطرح کرد؛

عرضه های خارج از بورس دیگر به صرفه نیست

عصر بازار: روند قیمت مصولات پتروشیمی در بازارهای جهانی با ثبات شده است و روند کاهشی در اکثریت گریدها متوقف شده است، اما برای تصمیم گیری درست باید روند قیمت های جهانی در هفته آتی را نیز بررسی کرد.

عرضه های خارج از بورس دیگر به صرفه نیست
نسخه قابل چاپ
سه شنبه ۰۹ تير ۱۳۹۴ - ۱۲:۵۸:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصربازار» به نقل از سنا، جواد موسوی، مدیرکالایی کارگزاری اطمینان سهم دراین باره به «پایگاه خبری بورس کالای ایران» گفت: در مجموع کاهش مجدد نرخ های پایه برای بازار مناسب است، زیرا حق فعالان بازار هست که کالا را با قیمت واقعی خریداری کنند، از طرف دیگر وقتی قیمت ها به صورت رسمی کاهش می یابد دیگر برای مجتمع صرف اقتصادی ندارد که مواد خود را قیمت کمتر از بورس بفروشد و بنابراین با این کاهش رسمی از جذابیت فروش با قیمت کمتر در بازار آزاد کاسته می شود.

    مدیرکالایی کارگزاری اطمینان سهم در ادامه با اشاره به رکود شدید حاکم بر اقتصاد کشور تاکید کرد: به نظر می رسد با وجود افت قیمت های پایه تغییر چشمگیری را در حجم معاملات نداشته باشیم البته مطمئنا این کاهش قیمت به صورت موقت حجم معاملات را کمی افزایش خواهد داد مخصوصا در مورد گریدهایی که به کف قیمتی خود نزدیک شده اند.

    البته برخی از معامله گران معقتدند؛ با وجود اینکه برخی از محصولات در بازار داخل ارزان تر از عرضه های بورسی است، به نظر می رسد از سوی خریداران رغبتی برای ورود به معاملات وجود نداشته باشد.

    این در حالی است که روز گذشته نیز اکثر محصولات پلیمری با افت قیمت پایه نسبت به دو هفته گذشته مواجه شدند، به طوری که در لیست اعلامی قیمت های پایه توسط شرکت ملی صنایع پتروشیمی پلی استایرن های مقاوم، پلی پروپیلن ها، پلی اتیلن های سبک فیلم و خطی و پلی اتیلن های سنگین بادی، «ایکس تری» و «ایکس فایو»، همچنین پلی اتیلن های ترفتالات نسبت به دو هفته گذشته افت قیمت چشمیگری داشتند و به نظر می رسد به کف قیمتی خود نزدیک شده اند.