عصر خودرو

پاکستان خواستار تخفیف بیشتر در قیمت گاز وارداتی از ایران شد

عصر بازار- وزارت نفت و منابع طبیعی پاکستان به دنبال چراغ سبز کمیته هماهنگی امور اقتصادی دولت این کشور برای از سرگیری مذاکرات با ایران در زمینه خط لوله انتقال گاز است.

پاکستان خواستار تخفیف بیشتر در قیمت گاز وارداتی از ایران شد
نسخه قابل چاپ
شنبه ۲۲ آبان ۱۳۹۵ - ۱۳:۵۳:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصربازار» به نقل از تسنیم، وزارت نفت و منابع طبیعی پاکستان به دنبال چراغ سبز کمیته هماهنگی امور اقتصادی دولت این کشور برای از سر گیری مذاکرات با ایران در زمینه خط لوله انتقال گاز است.
    با لغو تحریم های غرب علیه ایران، وزارت نفت پاکستان به دنبال کاهش بیشتر قیمت گاز وارداتی از ایران و تمدید مهلت اتمام این پروژه است.
    یک مقام بلندپایه در دولت پاکستان گفت: «بخش مالی، وزارت امور خارجه و وزرات برنامه ریزی دولت قبلا پیشنهاد آغاز مذاکرات در زمینه خط لوله انتقال گاز ایران به پاکستان به منظور تجدید نظر در قیمت گاز را تایید کرده اند.»
    شورای اقتصاد ملی کمیته اجرایی به عنوان یک گزینه جایگزین این خطر لوله، با پروژه 2 میلیارد دلاری خط لوله ال ان جی گوادر موافقت کرده که قرار است بر اساس ترتیبات بین دولتی توسط شرکت چینی چاینا پترولیوم پایپ لاین بیورو اجرایی شود.
    قرار است در مرحله بعدی، بخشی از این خط لوله به طول 80 کیلومتر از گوادر تا مرز ایران کشیده شود و به خط لوله انتقال گاز ایران به پاکستان متصل گردد.
    مبین سائولات، مدیر شرکت اینتر گاز سیستمز در این باره گفت: «ما در حال همکاری با شرکت چاینا پترولیوم پایپلاین بیرو در زمینه خط لوله ال ان جی گوادر هستیم و تمایل داریم بخش باقیمانده از خط لوله را از گوادر به مرز ایران بکشیم.»
    بر اساس موافقتنامه اولیه خرید و فروش گاز بین ایران و پاکستان، قرار بود اولیه محموله گازی از ابتدای سال 2015 میلادی از این طریق به پاکستان ارسال شود. اما این خط لوله به دلیل کوتاهی دولت پاکستان در موعد مقرر به اتمام نرسید.
    پاکستان پیش نویس اصلاحات پیشنهادی در توافقنامه خرید و فروش گاز را به ایان تحویل داده است. ایران نیز اصلاحاتی را پیشنهاد کرده، اما پیش نویس رسمی ای را در این زمینه ارائه نکرده است.

    برچسب ها