عصر خودرو

رئیس کمیسیون اقتصادی خبر داد:

تحقق ۶۵ درصدی درآمد ۶ ماهه مصوب نفت

عصر بازار- رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس با بیان اینکه ۶۵ درصد درآمد شش ماهه نفت در بودجه سال جاری محقق شد، گفت: افزایش هزینه‌های جاری دولت قابل قبول نیست.

تحقق ۶۵ درصدی درآمد ۶ ماهه مصوب نفت
نسخه قابل چاپ
شنبه ۲۲ آبان ۱۳۹۵ - ۱۳:۲۴:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصربازار» به نقل از فارس، محمدرضا پورابراهیمی در مورد درآمدهای نفتی دولت در بودجه سال جاری اظهار داشت: طبق گزارش‌ها 65 درصد درآمدهای نفتی در شش ماهه امسال تحقق یافته است و اگر بخواهد برای شش ماه دوم سال و همچنین سال آینده استمرار داشته باشد، نشان دهنده این است که اتکا به درآمدهای نفتی باید به حداقل ممکن برسد.

    رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس با اشاره به اینکه مالیات باید جایگزین درآمدهای نفت شود، گفت: با طرح جامع مالیاتی باید این موضوع محقق شود و تاکید بر این است کسری درآمدها در این بخش جبران شود.

    به گفته وی، با کسری زیاد در بحث منابع صندوق توسعه ملی برای کمک به توسعه بخش خصوصی روبرو هستیم و تقریباً کل منابع در اختیار را به طرح‌ها اختصاص داده است. بخش زیادی از طرح‌های جدید به دلیل فقدان منابع کافی در صندوق، شرایط اخذ تصمیم‌گیری فراهم نیست.

    این نماینده مجلس در مورد اینکه احتمال دارد مجدداً دولت در برنامه ششم کف 30 درصد صندوق را به 20 درصد تبدیل کند، بیان داشت: امسال درآمد نفت 75 هزار میلیارد تومان در نظر گرفته شده و برای سال آینده بستگی به قیمت نفت دارد و ظرفیت تولید از 2 میلیون و 200 هزار بشکه رسیده و اگر بتوانیم آن را به 3 میلیون شبکه برسانیم می‌توان مشابه رقم امسال را برای سال 96 پیش‌بینی کرد، مضاف بر اینکه 30 درصد صندوق توسعه را جدا کنیم.

    وی ادامه داد: به نظر می‌رسد دولت مجوز کاهش سهم صندوق توسعه ملی را می‌گیرد که اگر بر عهده مجلس باشد، نمایندگان باید نظر بدهند.

    پور ابراهیمی در مورد افزایش هزینه‌های جاری دولت بیان داشت: قطعاً افزایش هزینه‌ها در سال‌های گذشته شاهد هستیم، با این حال بخشی از این افزایش طبیعی بوده، اما با وجود شعار کوچک سازی دولت این افزایش قابل قبول نیست و نمی‌پذیریم. افزایش هزینه‌ها منطبق با وعده‌ها نیست و دولت باید گزارش کارشناسی ارائه کند و ملزم به انطباط مالی در بخش هزینه‌های جاری باشد.

    برچسب ها