عصر خودرو

مبادله باترکمنستان ۳برابر می‌شود;

برنامه‌های توسعه تجارت برق ایران

عصر بازار- معاون وزیر نیرو با تشریح برنامه های توسعه تجارت برق ایران در دوران پسابرجام گفت: حجم مبادلات برق ایران و ترکمنستان با احداث یک خط جدید سه برابر می‌شود.

برنامه‌های توسعه تجارت برق ایران
نسخه قابل چاپ
شنبه ۲۲ آبان ۱۳۹۵ - ۱۲:۴۹:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصربازار» به نقل از مهر، هوشنگ فلاحتیان  در تشریح برنامه های توسعه تجارت برق ایران در دوران پسابرجام گفت: یکی از مهمترین برنامه های اولویت‌دار، توسعه مبادلات برقی با کشورهای همسایه به ویژه کشورهای منطقه آسیای میانه، مرکزی و حوزه قفقاز است.

    معاون وزیر نیرو در امور برق و انرژی با اعلام اینکه بر این اساس توسعه مبادلات برقی بین ایران و ترکمنستان در دستور کار قرار گرفته و مذاکرات نهایی بین دو کشور انجام شده است، اظهار داشت: هم اکنون ساخت یک خط انتقال 400 کیلوولت انتقال برق و انرژی بین ایران و ترکمنستان آغاز شده است.

    فلاحتیان با تاکید بر اینکه بر اساس برنامه زمان بندی ساخت این خط انتقال تا دو سال آینده به پایان می رسد، یادآور شد: با تکمیل و بهره برداری از این شبکه جدید برق، حجم مبادلات برقی بین ایران و ترکمنستان تا سقف حدود سه برابر افزایش می یابد.

    معاون وزیر نیرو با بیان اینکه هم اکنون حدود 350 مگاوات برق بین ایران و ترکمنستان تبادل می شود، تاکید کرد: با بهره برداری از خط جدید 400 کیلوولتی حجم مبادلات به حدود یک هزار مگاوات افزایش می‌یابد.

    این مقام مسئول همچنین از افزایش حجم مبادلات برق بین ایران و ترکمنستان از 350 مگاوات فعلی به حدود یک هزار و 200 مگاوات خبر داد و گفت: ساخت خط انتقال 400 کیلوولتی بین ایران و ارمنستان توسط شرکت‌های ایران آغاز شده که تا حدود 1.5 سال آینده به پایان خواهد رسید.

    فلاحتیان همچنین پیشتر از انجام مذاکراتی با گرجستان، جمهوری آذربایجان و روسیه به منظور اتصال شبکه برق بین سه کشور خبر داده و تاکید کرده بود با اتصال شبکه برق ایران به روسیه امکان اتصال شبکه برق کشور به کشورهای عضو اتحادیه اروپا فراهم می‌شود.

    برچسب ها