عصر خودرو

سیف:

یکسان سازی یک باره نرخ ارز مدنظر بانک مرکزی نیست

عصر بازار- رییس کل بانک مرکزی می گوید، این بانک یکسان سازی یک باره نرخ ارز را مدنظر ندارد و این کار به موضوعاتی چون ارتباطات بین المللی بستگی دارد.

یکسان سازی یک باره نرخ ارز مدنظر بانک مرکزی نیست
نسخه قابل چاپ
شنبه ۲۲ آبان ۱۳۹۵ - ۱۰:۰۰:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصربازار» به نقل از ایرنا، ولی اله سیف در حاشیه بازدید از بیست و دومین نمایشگاه مطبوعات و خبرگزاری ها به پرسش های رسانه های مختلف درباره برنامه دولت برای یکسان سازی نرخ ارز پاسخ داد و با یادآوری اینکه برنامه یکسان سازی نرخ ارز اکنون نیز در حال انجام است، اظهار داشت: اینکه چه زمانی کار به سرانجام رسد، به ارتباطات بین المللی که در بانک مرکزی دنبال می شود، بستگی دارد.
    وی برنامه دولت برای به سرانجام رساندن این طرح را تا پایان سال جاری عنوان کرد و در عین حال افزود: پیش شرط اجرای آن تسهیل دسترسی ها به منابع ارزی بین المللی است.
    رییس کل بانک مرکزی درباره نتیجه انتخابات ریاست جمهوری آمریکا و اثر آن بر اجرای برجام (برنامه جامع اقدام مشترک) که یکی از مهمترین بندهای آن مربوط به رفع تحریم های بانکی و بانک مرکزی ایران است، اظهار داشت: این انتخاب هیچ تاثیری بر اجرای برجام ندارد، زیرا این توافقی دو جانبه بین ایران و آمریکا نیست. برجام یک توافق چند جانبه است که قطعنامه شورای امنیت سازمان ملل نیز پشتوانه آن است.
    سیف در بازدید دو ساعته خود از نمایشگاه مطبوعات که در هفتمین روز از برگزاری آن انجام شد، از 40 غرفه روزنامه‌، خبرگزاری و پایگاه اطلاع رسانی دیدن کرد و با فعالان رسانه به گفت و گو پرداخت.
    وی با ابراز خرسندی از نشاط حاکم بر فضای رسانه ای کشور، از رسانه ها بویژه رسانه های اقتصادی برای همراهی با سیاست‌های پولی و بانکی و پوشش مناسب تحولات اقتصادی، قدردانی کرد.
    علی طیب نیا وزیر امور اقتصادی و دارایی در مهر ماه امسال گفته بود، دولت بر تک نرخی کردن ارز اصرار دارد و این اقدام تا پایان سال جاری عملیاتی می شود.

    برچسب ها