عصر خودرو

معاون زنگنه خبر داد:

ایران ۱۳۰ میلیارد دلار قرارداد جدید نفتی امضا می‌کند

عصر بازار- معاون وزیر نفت با اشاره به تعریف ۱۱ پروژه مذاکراتی ایران با شرکت‌های بین‌المللی در بخش بالادستی نفت، گفت: پیش بینی می‌شود ایران قراردادهای نفتی به ارزش ۱۳۰ میلیارد دلار امضا کند.

ایران ۱۳۰ میلیارد دلار قرارداد جدید نفتی امضا می‌کند
نسخه قابل چاپ
شنبه ۲۲ آبان ۱۳۹۵ - ۰۹:۲۲:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصربازار» به نقل از مهر، امیرحسین زمانی نیا با بیان اینکه هم اکنون در کنار مذاکرات توتال فرانسه به منظور امضای قرارداد نهایی توسعه فاز 11 پارس جنوبی به ارزش حدود 4.8 میلیارد دلار، مذاکرات با سایر شرکت‌های خارجی هم در حال انجام است، گفت: بر این اساس در شرایط فعلی 11 پروژه مذاکراتی با شرکت‌های معتبر بین‌المللی در صنعت نفت آغاز شده است.

    معاون امور بین‌الملل و بازرگانی وزیر نفت با اعلام اینکه برخی از این مذاکرات نفتی حتی منجر به امضای تفاهم نامه همکاری شده است، تصریح کرد: علاوه بر توتال فرانسه، گفتگوهایی با شرکت‌های انگلیسی شل، برتیش پترولیوم، شرکت‌های روسی و چینی هم در حال انجام است.

    این مقام مسئول با بیان اینکه ارزش 11 پروژه مذاکراتی در صورت امضای قراردادهای نهایی در صنعت نفت حدود 130 میلیارد دلار ارزیابی می‌شود، اظهار داشت: این مذاکرات صرفا در بخش بالادستی صنعت نفت و برای اجرای طرح‌های توسعه‌ای و افزایش ضریب بازیافت در حال انجام است.

    این مقام مسئول همچنین در خصوص احتمال واگذاری قرارداد توسعه آزادگان جنوبی به شرکت توتال پس از امضای قرارداد توسعه فاز 11 پارس جنوبی با این شرکت فرانسوی، بیان کرد: مذاکرات با شرکت توتال در آزادگان جنوبی ادامه دارد و هنوز تصمیمی درباره امضای قرارداد با این شرکت فرانسوی گرفته نشده است. 

    در همین حال بیژن زنگنه وزیر نفت تاکید کرده است: قرارداد فاز دوم توسعه میدان آزادگان جنوبی صرفا از طریق مناقصه بین المللی به شرکت‌های بین‌المللی و داخلی واگذار خواهد شد.

    برچسب ها