عصر خودرو

در ماه میلادی گذشته

قیمت نفت ایران ۶ دلار افزایش یافت

افزایش ۲۷ هزار بشکه ای تولید

عصر بازار- تولید نفت ایران در دهمین ماه سال جاری میلادی ۲۷ هزار و ۵۰۰ بشکه در روز افزایش یافت و قیمت نفت ایران در این ماه با افزایش حدود ۶ دلاری مواجه شد.

قیمت نفت ایران ۶ دلار افزایش یافت
نسخه قابل چاپ
جمعه ۲۱ آبان ۱۳۹۵ - ۱۶:۲۶:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصربازار» به نقل از تسنیم، سازمان کشورهای صادرکننده نفت در جدیدترین گزارش خود از افزایش 27500 بشکه ای تولید روزانه نفت ایران در‌ اکتبر 2016 برابر با مهر امسال خبر داد. تولید نفت ایران در این ماه به 3.69 میلیون بشکه در روز رسیده است.

    تولید مجموع 14 عضو اوپک در اکتبر 2016 نیز 236 هزار بشکه در روز نسبت به ماه قبل از آن افزایش داشته و به 33.643 میلیون بشکه در روز رسیده است .

    بر اساس این گزارش نیجریه بیشترین افزایش تولید و آنگولا بیشترین کاهش تولید در ماه میلادی گذشته را داشته اند. تولید نفت نیجریه در ماه اکتبر 170 هزار بشکه در روز افزایش و تولید آنگولا 165 هزار بشکه در روز کاهش داشته است .

    این گزارش همچنین از افزایش قیمت نفت ایران در ماه اکتبر خبر داده است. قیمت هر بشکه نفت سنگین ایران در این ماه به 47.3 دلار رسیده که 5.91 دلار از ماه قبل بیشتر بوده است.

    متوسط قیمت نفت سنگین ایران در 10 ماهه نخست سال جاری میلادی نیز 38.12 دلار اعلام شده است که حدود 13 دلار کمتر از مدت مشابه سال قبل از آن بوده است.

    برچسب ها