عصر خودرو

وعده های ترامپ به افزایش ۳،۷ درصدی برخی از سهام وال استریت انجامید

عصر بازار- با وعده های دونالد ترامپ، رییس جمهور منتخب آمریکا برای توان بخشی به اقتصاد آمریکا، میانگین ارزش سهام بازار وال استریت روز جمعه با ۳ درصد رشد روبرو شد که البته برخی از شاخص ها حتی تا ۳،۷ درصد رشد را تجربه کردند.

وعده های ترامپ به افزایش ۳،۷ درصدی برخی از سهام وال استریت انجامید
نسخه قابل چاپ
جمعه ۲۱ آبان ۱۳۹۵ - ۱۶:۲۵:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصربازار» به نقل از ایرنا ، با وجود تاثیر بسیار منفی مناظره های رقبای انتخابات ریاست جمهوری آمریکا بر بورس های جهانی و حتی آمریکا، ارزش سهام بازار بورس وال استریت در ساعات اولیه امروز یک رشد قابل توجه تا 3،7 درصدی را در برخی از شاخص خود تجربه کرده است.

    براساس این گزارش، سرمایه گذاران آمریکایی طی سه روز اخیر بعد از قطعی شدن نتیجه انتخابات ریاست جمهوری و پیروی قطعی دونالد ترامپ، سعی کردند با دمیدن روح تازه ای به بازار سهام کشورشان، به ابهامات ایجاد شده در باره احتمال ادامه سقوط بازار سهام آمریکا پایان دهند، به همین دلیل روز جمعه این بازار طبق وعده های بعد از پیروزی ترامپ، رونق خاص یافته است.

    بر خلاف پیش بینی تحلیگران بازارهای مالی، پیروزی دونالد ترامپ نه تنها باعث سقوط ارزش سهام در وال استریت نشد، بلکه این بازار از چهارشنبه تا جمعه با افزایش ارزش سهام برخی از شرکت ها در بازار های مالی آمریکا روبرو شد.

    این بازار تا یک روز قبل از انتخابات، یعنی روز دوشنبه با 800 واحد کاهش ارزش مواجه شده بود، اما از روز چهارشنبه با نیم - 0.5 - درصد درصد رشد، روز پنج شنبه با 1،17 درصد رشد و امروز جمعه نیز برخی از این سهام با 3،7 رشد به ویژه در سهام شرکت شاخص S&P 500 (مخفف عبارت Standard and Poor's index) که فهرستی از 500 سهام برتر در بازار بورس سهام نیویورک و نزدک است، روبرو شد.

    البته طبق این گزارش، افزایش ارزش این سهام در بانک ها در دقایقی حتی تا 4 درصد نیز رسیده بود.

    ارزش سهام داو جونز یکی از سه شاخص عملکرد بورس اوراق بهادار نیویورک که از فهرستی متشکل از سهام 30 شرکت بزرگ بورسی این شهر از جمله آی بی ام و گلد من ساش تشکیل شده است، با 200 واحد افزایش به 18 هزار و 873.88 واحد (1،77) رسید.

    این شرکت امیدوار است با وعده هایی که رییس جمهور منتخب برای کاهش مالیات ها و ایجاد رشد اولیه در اقتصاد کشور داد، بتواند پیشرفت بیشتری را طی روزهای آینده تجربه کند.

    البته این سهام در بورس نزدک، دیگر شاخص عملکرد بورس اوراق بهادار نیویورک که بزرگترین بازار معاملات الکترونیک سهام در آمریکا است، 14.43 واحد (0،80 درصد) افت ارزش را تجربه کرده است.

    'تری سنَدوِن' تحلیلگر راهبردی بازار بورس نیویورک امروز در گفت وگو با رسانه ها میانگین رشد سهام همه شاخص های بازار وال استریت را 2 درصد اعلام کرد و گفت: هنوز باید تا شفاف شدن گزارش همه شاخص های سهام صبر کرد تا بتوان با رشد بیشتری نیز در این بازار روبرو شد.

    برچسب ها