عصر خودرو

رئیس کل بانک مرکزی خبر داد:

آغاز حرکت تدریجی به سوی ارز تک نرخی

عصر بازار- رئیس کل بانک مرکزی از فراهم شدن شرایط لازم برای یکسان سازی نرخ ارز خبر داد و گفت: تلاش می کنیم که تا پایان سال، طرح یکسان‌سازی نرخ ارز به اجرا گذاشته شود.

آغاز حرکت تدریجی به سوی ارز تک نرخی
نسخه قابل چاپ
جمعه ۲۱ آبان ۱۳۹۵ - ۱۱:۲۰:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصربازار» به نقل از سنا، ولی الله سیف گفت: درحال حاضر فاصله نرخ ارز در بازار آزاد و مبادله ای بسیار کاهش یافته است و فاصله چندانی با ارز تک نرخی نداریم.

    سیف با تاکید بر اینکه یکسان سازی نرخ ارز  به صورت تدریجی انجام خواهد شد، افزود: در حقیقت این اقدام از هم اکنون در حال انجام است اما اینکه چه زمانی نهایی شود، بستگی به سرعت ارتباطات بین المللی دارد.

    وی در ادامه خاطرنشان کرد: در رابطه با بازار ارز، اولین قدم ما این است که به مرحله یکسان سازی نرخ ارز برسیم و  متعاقب آن وقتی ثبات و آرامش کامل حاصل شود، حتما بازار مشتقات ارزی نیز شکل خواهد گرفت .

    سیف  سپس از رئیس سازمان بورس و اوراق بهادار و دیگر مسوولان بازار سرمایه درخواست کرد که بانک مرکزی را در به انجام رساندن این هدف مهم یاری دهند .

    رییس کل بانک مرکزی در پاسخ به این سوال که نرخ ارز در این فرآیند تدریجی چگونه تعیین خواهد شد، اظهار داشت: بانک مرکزی تعیین قیمت نخواهد کرد و امر قیمت گذاری را بازار به انجام خواهد داد .

    به گفته سیف، نرخ ارز از آغاز دولت یازدهم تاکنون روند مطلوبی را طی کرده و از نوسانات شدید به دور بوده است که امید می رود از این پس نیز همین روند ادامه داشته باشد .

    برچسب ها