عصر خودرو

مدیرعامل بورس کالای ایران:

بازار آتی ارز، ریسک سرمایه گذاری را پوشش می دهد

راه اندازی تا پایان امسال

عصر بازار- مدیرعامل بورس کالا با بیان این که بازار آتی ارز، در صورت تک نرخی شدن ارز تا پایان امسال راه اندازی می شود، گفت: ایجاد بازار آتی ارز، با پوشش دادن ریسک نوسانات ارز، ابزاری سودمند برای اطمینان بخشی به سرمایه گذاران است.

بازار آتی ارز، ریسک سرمایه گذاری را پوشش می دهد
نسخه قابل چاپ
جمعه ۲۱ آبان ۱۳۹۵ - ۱۰:۰۵:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصربازار» به نقل از ایرنا، حامد سلطانی نژاد درباره راه اندازی بورس آتی ارز، گفت: بورس کالا، سیاستگذار راه اندازی بازار آتی ارز نیست و تصمیم گیری در این باره با بانک مرکزی است.

    وی با بیان این که بانک مرکزی باید راه اندازی بازار آتی ارز را پیگیری و دستور آن را صادر کند، افزود: برای راه اندازی بورس آتی ارز باید زیرساخت ها، نرخ افزار و قوانین ایجاد این بازار فراهم شود.

    مدیرعامل بورس کالا تاکید کرد، برای راه اندازی بورس آتی ارز باید موضوعاتی مانند تک نرخی کردن ارز و راه اندازی بازار بین بانکی ارز، حل شود.

    سلطانی نژاد گفت: گاهی برخی به این دلیل با ایجاد بازار مشتقه ارز مخالفت می کنند و تصور دارند قرار است معاملات فیزیکی ارز در بورس انجام شود، در حالی که اینگونه نیست و بازار مشتقه ایجاد می شود.

    وی با بیان این که بازار مشتقه در بسیاری موارد منجر به تحویل کالا نمی شود، افزود: در واقع، بازار مشتقه اطمینانی فراهم می کند برای سرمایه گذاری خارجی و افرادی که تجهیزاتی را به صورت ارزی خریداری کرده اند تا بتوانند در آینده منابع ارزی خود را با خیال راحت تامین کنند.

    مدیرعامل بورس کالا گفت: با وجود این که بازار مشتقه ارزی، پنج درصد از بازار ارزی دنیا را تشکیل می دهد، اما برای سرمایه گذاران اطمینان بخش است زیرا بازاری برای پوشش دادن ریسک سرمایه گذاری به شمار می رود.

    بر اساس این گزارش، بر اساس برنامه ریزی انجام شده قرار است بازار آتی ارز پس از تک نرخی شدن ارز، در بورس کالا آغاز به کار کند.

    بازار مشتقه ارز با پوشش دادن ریسک نوسانات نرخ ارز، ابزاری مفید برای فعالان اقتصادی داخلی و سرمایه گذاران خارجی به شمار می رود.
     

    برچسب ها