عصر خودرو

نایب رییس اتحادیه طلا و جواهر تهران:

کسبه با معامله سکه در بورس کالا مشکلی ندارند

عصر بازار- نایب رییس اتحادیه طلا و جواهر تهران با اشاره به این‌ که تنها عرضه‌کننده سکه در بازار بانک مرکزی است، می‌گوید، این بانک باید به هر اندازه‌ای که تقاضاکنندگان در بورس به سکه نیاز دارند، آن مقدار سکه را تأمین کند تا آرامش بازار به هم نخورد.

کسبه با معامله سکه در بورس کالا مشکلی ندارند
نسخه قابل چاپ
جمعه ۲۱ آبان ۱۳۹۵ - ۰۹:۳۷:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصربازار» به نقل از ایسنا، آیت محمد ولی درباره نوسانات قیمت طلا پس از انتخاب دونالد ترامپ به عنوان رییس‌جمهوری آمریکا، گفت: در هفته گذشته چون بحث انتخابات ریاست‌جمهوری آمریکا بود، نوسانات شدیدی در قیمت سکه و طلا وجود داشت اما چهارشنبه عصر که دیگر انتخابات تمام شد و رییس‌جمهور جدید در رسانه‌ها صحبتی را انجام داد، آرامش نسبی در قیمت طلای جهان و ایران به وجود آمد و از دیروز تا به حال آن آرامش نسبی در قیمت طلا به وجود آمده است و امیدواریم که این آرامش ادامه پیدا کند.

    وی در پاسخ به این‌که شما به عنوان شخصی که در بازار آزاد سکه و طلا کار می‌کنید، نظرتان درباره معاملات گواهی سپرده طلا و قرارداد آتی بر روی سکه چیست،‌ اظهار کرد: کسبه در این طور موارد مشکلی ندارند و ناراحتی در این زمینه‌ها وجود ندارد و دغدغه آنها این است که کسب‌وکار خودشان را ادامه دهند. بورس هم اگر بتواند این روند را ادامه دهد، خوب است اما به شرط این‌که عرضه به اندازه تقاضا وجود داشته باشد که در آن صورت آرامش بازار حفظ می‌شود.

    نایب رییس اتحادیه طلا و جواهر اضافه کرد: بعضی مواقع در خرید و فروش طلا بودیم و مردم سکه را به قیمتی خریده‌اند و دو روز دیگر با قیمت دیگری آن را معامله کردند. در این مواقع متاسفانه نتوانسته‌اند به اندازه‌ای که مردم احتیاج دارند، عرضه سکه داشته باشند و آرامش را در بازار حفظ کنند. اگر بتوانند مقدار عرضه را به اندازه نیاز بازار برآورده کنند، صنف ما هیچ مشکلی با این موضوع ندارد؛ چرا که مردم به هرحال به سمت بازار خواهند آمد.

    وی در پاسخ به این‌ که آیا با توجه به این‌ که تنها عرضه‌کننده سکه بانک مرکزی است، در معاملات سکه در بورس خللی به وجود نمی‌آید، گفت: در این روند احتمال دارد در جایی به مشکل بربخورد. درست است که احتمال دارد در اوایل کار مشکلی وجود نداشته باشد، ولی در درازمدت احتمال دارد مشکلاتی به وجود آید؛ چرا که عرضه‌کننده سکه تنها بانک مرکزی و به تعبیر ما کسبه دولت است.

    محمد ولی ادامه داد: باید دولت و بانک مرکزی زمینه‌ای به وجود آورد که هر آنچه که تقاضا در بورس کالا برای سکه وجود دارد، در اختیارشان قرار دهد و این‌طور نباشد که بگوید نداریم. اگر تنها یک روز این عرضه‌ها متوقف شود، هم بورس و هم مردم با مشکل روبه‌رو می‌شوند.

    برچسب ها