عصر خودرو

رئیس اتحادیه مشاوران املاک:

کاهش ۵۰درصدی معامله مسکن در کشور

امسال افزایش قیمت نخواهیم داشت

عصر بازار- رئیس اتحادیه صنف مشاوران املاک با اشاره به کاهش ۵۰ درصدی معاملات مسکن در کشور گفت: تاپایان سال افزایش قیمتی در بخش مسکن پیش بینی نمی‌شود.

کاهش ۵۰درصدی معامله مسکن در کشور
نسخه قابل چاپ
پنجشنبه ۲۰ آبان ۱۳۹۵ - ۱۷:۰۴:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصربازار» به نقل از مهر، امروز پنجشنبه حسام عقبائی رئیس اتحادیه صنف مشاوران املاک در بیست و دومین نمایشگاه مطبوعات و خبرگزاری ها حضور یافت.

    وی در خصوص آخرین وضعیت معاملات مسکن در شهر تهران گفت: در ماه های اخیر وضعیت معاملات بهتر شده است بطوری که در 17 روز اول آبان ماه در شهر تهران،  8 هزار و 135 قرارداد خرید و فروش و 11 هزار و 111 قرارداد اجاره بها به ثبت رسید که در مجموع بیش از 19 هزار قرارداد بوده است.

    وی با بیان اینکه این ارقام در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته سیر صعودی داشته است، افزود: پارسال فقط  7 هزار و 598 قرارداد خرید و فروش و 8 هزار و 306 قرارداد اجاره در شهر تهران به ثبت رسید که نشانگر افزایش امار معاملات امسال نسبت به سال گذشته است.

    رئیس اتحادیه صنف مشاوران املاک تهران با اعلام اینکه با وجود رشد معاملات در شهر تهران اما در کشور، با کاهش معاملات مسکن مواجه هستیم، گفت: در کشور فضا کاملا برعکس است و وضعیت معاملات مسکن از ابتدای سال سیر کاهشی داشته است و جالب است که در تمام ماه‌ها حجم معاملات کاهشی بوده است.

    عقبائی با بیان اینکه در مهرماه امسال 41 هزار و 570 قرارداد خرید وفروش به ثبت رسید در حالیکه در سال گذشته بیش از 80 هزار معاملات به ثبت رسیده بود، اظهار داشت: این ارقام نشانگر این است که شاهد کاهش  40 تا 50 درصدی حجم معاملات مسکن در کشور بودیم. امیدواریم که رشد معاملات در تهران به شهرهای بزرگ تسری یابد و شاهد رشد معاملات کشوری باشیم.

    وی با اشاره به اینکه باوجود رشد معاملات در شهر تهران اما قیمت ها تغییر ی نداشته است، گفت: پیش بینی ما این است که تاپایان سال هم افزایشی قیمت نداریم زیرا ظرفیت افزایش قیمت نداریم.

    برچسب ها