عصر خودرو

قیمت سبد نفتی اوپک ٣٢ سنت کاهش یافت

عصر بازار- قیمت سبد نفتی اوپک، روز چهارشنبه (نوزدهم آبان ماه) با ٣٢ سنت کاهش به ٤١ دلار و ۹۰ سنت برای هر بشکه رسید.

قیمت سبد نفتی اوپک ٣٢ سنت کاهش یافت
نسخه قابل چاپ
پنجشنبه ۲۰ آبان ۱۳۹۵ - ۱۶:۳۷:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصربازار» به نقل از ایرنا،  قیمت سبد نفتی این سازمان روز سه شنبه ‎ (هجدهم آبان ماه) ٤٢ دلار و ٢٢ سنت برای هر بشکه بود.

    بر اساس این گزارش، سبد نفت خام اوپک شامل ١٤ نوع نفت خام اعضای این سازمان از جمله مخلوط الجزایر، گیراسول آنگولا، اورینته اکوادور، سبک رابی گابون، میناس اندونزی، سنگین ایران، سبک بصره، صادراتی کویت، السدر لیبی، سبک بونی نیجریه، مارین قطر، سبک عربی عربستان، موربان امارات و مری ونزوئلاست.

    بنابر این گزارش، برخی تحلیلگران می‌گویند، ممکن است انتخاب دونالد ترامپ به عنوان رییس‌جمهور امریکا نشست آتی اوپک را نیز تحت تاثیر قرار بدهد. تولیدکننده‌های بزرگ نفت امریکا در اختیار جمهوریخواهان هستند و هر تصمیمی که برای نفت بگیرند، سایر بازارها را تحت تاثیر قرار می‌دهد.

    حزب جمهوریخواه به توسعه منابع سنتی انرژی تمایل بیشتری دارد. از همین رو ممکن است شیل‌های نفتی امریکا دوباره رونق بگیرند و کاهش وابستگی این کشور به نفت خاورمیانه را در پی داشته باشد. با این حال بیژن زنگنه، وزیر نفت به آینده مذاکرات اوپک خوشبین است. او در واکنش به برخی مباحث مبنی بر پیش بینی به توافق نرسیدن اعضا در نشست آتی سازمان کشورهای صادرکننده نفت (اوپک) یا شکست برنامه کاهش تولید در این سازمان، گفته است: اگرچه اوپک فراز و فرود بسیاری دارد و سیاست در آن بسیار تاثیرگذار است، اما اراده عمومی و بلوغ عقلانی برای تامین منافع جمعی در این سازمان وجود دارد.

    برچسب ها