عصر خودرو

اوضاع اقتصادی عربستان هر روز سخت‌تر از دیروز

شرکت آرامکو عربستان دیگر به کارمندان خود وام مسکن نمی‌دهد

عصر بازار- شرکت نفتی آرامکو عربستان که بزرگترین شرکت‌ نفتی در دنیاست، اعلام کرده تا پایان سال جاری میلادی به کارمندان خود وام مسکن نمی‌دهد.

شرکت آرامکو عربستان دیگر به کارمندان خود وام مسکن نمی‌دهد
نسخه قابل چاپ
پنجشنبه ۲۰ آبان ۱۳۹۵ - ۱۵:۵۶:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصربازار» به نقل از فارس، شرکت نفتی آرامکو عربستان اعلام کرد که دیگر به کارمندان خود وام مسکن نمی‌دهد.

    یک منبع آگاه به روزنامه الوطن عربستان گفت شرکت آرامکو که پروژه‌های ساخت مسکن برای کارمندانش در منطقه شرقیه را اجرا کرده بود اخیرا به کارمندان خود اطلاع داده تا پایان سال جاری میلادی پرداخت وام‌های مسکن متوقف خواهد شد.

    آرامکو که یکی از بزرگترین شرکت‌های دولتی و نفتی عربستان و جهان به شمار می‌رود در پی فشارهای اقتصادی اخیر، بخشی از سهام خود را برای اولین بار به صورت عرضه اولیه ارائه کرده است.

    بر اساس این خبر آرامکو بودجه‌ای نزدیک به 5 میلیارد ریال سعودی برای اعطای وام مسکن به کارمندان خود در نظر گرفته بوده که حالا دستور توقف پرداخت آن را صادر کرده است.

    «احمد الرمیح» کارشناس بازار مسکن به الوطن گفته که بازار مسکن در حال حاضر در عربستان شاهد رکود است و توقف اعطای وام‌های مسکن بدون شک تأثیر بیشتری بر بازار مسکن منطقه شرقیه می‌گذارد.

    در پی بالا رفتن هزینه‌های عربستان در نتیجه جنگ این کشور علیه یمن، این کشور چندماهی است که سیاست ریاضت اقتصادی را در پیش گرفته و این سیاست تا حد زیادی بر زندگی قشر متوسط این کشور تأثیر گذاشته و موجی از نارضایتی را در این کشور ایجاد کرده است.

    برچسب ها