عصر خودرو

پیروزی دونالد ترامپ با واکنش منفی 'وال‌استریت' روبرو نشد

عصر بازار- تارنمای رادیو فارسی فرانسه گزارش داد: با وجود پیش بینی تحلیگران بازارهای مالی، پیروزی دونالد ترامپ نه تنها باعث سقوط ارزش سهام در وال استریت نشد، بلکه روز چهارشنبه ارزش سهام برخی از شرکت ها در بازار های مالی آمریکا افزایش یافت.

پیروزی دونالد ترامپ با واکنش منفی 'وال‌استریت' روبرو نشد
نسخه قابل چاپ
پنجشنبه ۲۰ آبان ۱۳۹۵ - ۱۰:۲۴:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصربازار» به نقل از ایرنا، این تارنمای فرانسوی افزود: شاخص داو جونز که سهام شرکت های صنعتی در بورس نیویورک را معرفی می کند، 0.05 درصد افزایش یافت. در حالی که نزدک که سهام شرکت های تکنولوژی را در وال استریت در بر می گیرد، 0.25 درصد کاهش داشت.
    'پاتریک اوهار' کارشناس بازارهای مالی به خبرگزاری فرانسه گفت: نطق امروز دونالد ترامپ پس از پیروزی در انتخابات و دعوت او برای اتحاد همه آمریکایی ها و پایان دادن به شکاف هایی که به هنگام کمپین انتخاباتی بروز کرده بود، موجب آرامش بازارهای مالی در آمریکا و بسیاری از بازارهای جهان شد.
    وی افزود: از جمله مواردی که موجب اطمینان سرمایه گذاران در آمریکا شد، تأکید دونالد ترامپ مبنی بر سرمایه گذاری های بسیار گسترده دولتی در زیر ساخت های اقتصادی این کشور است.
    همچنین شکست هیلاری کلینتون موجب افزایش سهام شرکت ها شد. بخش صنایع دارویی و لابراتوارهای تحقیقاتی از جمله حوزه هایی بودند که سهام آنها امروز در وال استریت افزایش چشمگیر داشت. به عنوان مثال، سهام شرکت 'مرک' امروز 4.43 درصد افزایش یافت.
    سهام شرکت های وابسته به بخش دفاعی نیز امروز در وال استریت جهش داشتند. سهام 'ریتئون' 6.95 درصد و ' لاکهید مارتین' 5.61 در صد افزایش یافت.
    همچنین سهام بانک ها و موسسات مالی که با شکست خانم کلینتون، تهدیدها در جهت افزایش کنترل بیشتر بر عملکرد آنها را برطرف شده دیدند، از جمله شرکت هایی بودند که سهام آنها امروز در وال استریت سیر صعودی داشتند. سهام بانک معروف آمریکایی 'گلدمن ساکس' امروز 2.28 درصد و سهام ' ولس فارگو' 2.92 درصد افزایش داشت.
    در همین حال، نرخ بهره در بازار اوراق قرضه خزانه داری آمریکا امروز افزایش داشت. قیمت اوراق قرضه 10 ساله از 1.858 به 1.967 درصد و قیمت اوراق قرضه 30 ساله از 2.619 2.770 درصد افزایش یافت.
    ارزش دلار امریکا در برابر یورو پس از کاهش دیروز، امروز دوباره افزایش یافت. امروز هر دلار آمریکا معادل 1.0960 یورو مبادله شد.
    بازارهای اروپایی و آسیایی صبح چهارشنبه در زمان باز شدن با افت شدید ارزش روبرو شدند، اما دوباره به طور نسبی بخش مهمی از ارزش خود را بازیافتند.
    در همین حال ارزش پزو واحد پولی مکزیک به کمترین حد مقابل دلار رسید.
    هرچند وزیر دارایی مکزیک ' خوزه آنتونیو میاد' پس از پیروزی دونالد ترامپ اعلام کرد که پایه های اقتصاد مکزیک محکم است، بورس مکزیکو امروز 3.18 درصد کاهش داشت و در همان حال، پزو واحد پول این کشور8.15 درصد سقوط کرد.

    برچسب ها