عصر خودرو

روز گذشته به ثبت رسید؛

دادوستد ۴ هزار قرارداد آتی سکه در بورس کالا

عصر بازار- حجم معاملات آتی سکه روز گذشته به ۴ هزار و ۹ قرارداد و ارزش آن به بیش از ۴۷۱ میلیارد ریال رسید.

دادوستد ۴ هزار قرارداد آتی سکه در بورس کالا
نسخه قابل چاپ
چهارشنبه ۱۹ آبان ۱۳۹۵ - ۱۶:۳۰:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصربازار» به نقل از بورس کالای ایران، این در حالی است که روز گذشته در آستانه انتخابات ریاست جمهوری آمریکا، قیمت طلا در بازارهای جهانی با اندکی افزایش مواجه شد. به این ترتیب قیمت هر اونس طلا در بازارهای بین المللی روز گذشته به 1283 دلار رسید که نسبت به روز دوشنبه 0.7 درصد رشد داشته است.

    در همین حال بهای سکه در بازار آتی بورس کالای ایران طی معاملات روز گذشته در سه سررسید آبان، اسفند و تیرماه مثبت و در سررسیدهای دی و اردیبهشت ماه منفی بود.

    بر این اساس قیمت آتی سکه روز گذشته در سررسید آبان ماه با نرخ یک میلیون و 118 هزار تومان معامله شد و افزایش 0.05 درصدی را تجربه کرد. این در شرایطی است که سکه تحویل دی ماه با افت 0.03 درصدی به قیمت یک میلیون 132  هزار تومان رسید. از سویی قرارداد تحویل اسفند نیز با قیمت یک میلیون و 146 هزار تومان معامله و با رشد 0.04 درصدی رو به رو شد.  سکه تحویل اردیبهشت سال آتی با افت قیمت 0.07 درصدی با نرخ یک میلیون و 164 هزار تومان به فروش رسید و در پایان سررسید  تیر سال آینده با نرخ یک میلیون و 184 هزار تومان معامله شد و رشد 0.09 درصدی را به ثبت رساند.

    معامله 30سکه در قالب گواهی سپرده

    همچنین حجم معاملات گواهی سپرده سکه طلا در بورس کالای ایران طی معاملات امروز با افزایش به 30 سکه به ارزش 340 میلیون ریال رسید.

    نگاهی به تابلوی معاملات نیز نشان می دهد که آخرین سفارش خرید سکه در سامانه بر خط سهام یک میلیون و 130 هزار تومان و آخرین سفارش فروش درج شده در سامانه یک میلیون و 148هزار تومان ثبت شده است.

    معاملات سکه در کنار سهام در سامانه برخط معامله گران سهام یکی از جذابیت معاملات گواهی سکه در بورس کالاست به طوریکه سرمایه گذاران می توانند سکه و سهام را در کنارهم در پرتفوی خود مشاهده کننده و در هر لحظه از نوسانات و سود و زیان خود مطلع شوند.

    برچسب ها