عصر خودرو

چهارشنبه ۱۹ آبان؛

آمار و گزارش معاملات برق در بورس انرژی

عصر بازار- در معاملات امروز چهار‌شنبه ۹۵.۰۸.۱۹ در بازار برق بورس انرژی ۵,۱۱۴ مگاوات برق به ارزش ۴۵ میلیارد و ۷۵۸ میلیون ریال مورد معامله قرار گرفت که نسبت به روز معاملاتی گذشته با افزایش ۶۷ درصدی همراه بوده است.

آمار و گزارش معاملات برق در بورس انرژی
نسخه قابل چاپ
چهارشنبه ۱۹ آبان ۱۳۹۵ - ۱۶:۰۵:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصربازار» به نقل از مبین سرمایه، میانگین وزنی قیمت (میانگین وزنی کل معاملات بارپایه روزانه نماد‌های معامله شده در بازار برق بورس انرژینسبت به روز معاملاتی گذشته تغییر چندانی نداشت و کاهش اندک 0.04 درصدی را به ثبت رساند.

    Image

    نمودار میانگین وزنی قیمت:

    Image

    Image

    همانطور که در نمودار میانگین وزنی قیمت مشاهده میشود؛ همچنان روند باثبات قیمت در محدوده 360,000 ریال پایدار می‌باشد. 

    امروز در بازار برق بورس انرژی، تمایل شرکت‌های توزیع نیروی برق به خرید در نمادهای کم‌باری بیش از سایر نمادها بود از این رو بیشترین حجم معاملات مربوط به این نمادها بود. در بازار امروز معاملات در محدوده قیمت‌های روز گذشته به ثبت رسید.  

    آمار معاملات امروز به تفکیک نماد‌های معاملاتی: 

    Image

    Image

    بررسی روند نماد 13950828 :

    نمودار زیر روند قیمت در نماد بارپایه 13950828 را نشان می‌دهد. همانطور که مشاهده می‌شود قیمت در انتهای دوره در محدوده 360,000 ریال به ثبات رسیده است.

    روند سال گذشته این نماد همانطور که در تصویر مشاهده می شود؛ قیمت در ابتدای دوره کار خود را با ثبات در محدوده 375,000 ریال آغاز کرد و در اواسط دوره شیب صعودی به خودگرفته و تا محدوده 400,000 ریال رشد داشته و سپس با نزول مواجه شده و در انتهای دوره باز هم در محدوده 375,000 ریال به ثبات رسیده است.

    در این نماد تا به امروز 1,075  مگاوات برق مورد معامله قرار گرفته است که بیشترین حجم معاملات مربوط به معاملات 17.08.1395 با 635  مگاوات می‌باشد. 

    Image

    روند نماد 13940828 (روند قیمتی نماد فوق در سال گذشته) :

    Image

     

     

    برچسب ها