عصر خودرو

محمدی :

تعادل قیمت کالاهای مصرفی مردم از طریق بورس کالا

طرح قیمت تضمینی گندم بار مالی دولت را کاهش می دهد

عصر بازار- رییس سازمان بورس و اوراق بهادار در حاشیه بازدید از بیست و دومین نمایشگاه مطبوعات ایران به اثرات مثبت عرضه محصولات مصرفی خانوارها همانند شکر، مرغ و برنج در بورس کالا گفت: به طور قطع بورس کالا در افزایش شفافیت و نیز کشف صحیح قیمت در بازار بسیار تاثیرگذار است.

تعادل قیمت کالاهای مصرفی مردم از طریق بورس کالا
نسخه قابل چاپ
چهارشنبه ۱۹ آبان ۱۳۹۵ - ۱۴:۲۷:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصربازار» به نقل از بورس کالای ایران، رییس سازمان بورس و اوراق بهادار در حاشیه بازدید از بیست و دومین نمایشگاه مطبوعات ایران به اثرات مثبت عرضه محصولات مصرفی خانوارها همانند شکر، مرغ و برنج در بورس کالا گفت: به طور قطع بورس کالا در افزایش شفافیت و نیز کشف صحیح قیمت در بازار بسیار تاثیرگذار است و کمک موثری را در راستای تنظیم بازار کالاهای استراتژیک از جمله محصولات کشاورزی خواهد داشت.

    شاپور محمدی به طرح قیمت تضمینی محصولات کشاورزی اشاره کرد و افزود: دولت از سال گذشته به جای اینکه مجبور باشد هزینه بالایی را برای خرید دو محصول جو و ذرت بپردازد، توانسته این مشکل را با ارقام کمتر و از طریق اجرای طرح قیمت تضمینی که به جای خرید تضمینی در بورس کالا اجرایی کند که این سیاست با موفقیت در حال اجرا است.

    وی به ارتقا جایگاه محصولات کشاورزی در بورس کالا اشاره کرد و گفت: خوشبختانه رشد محصولات کشاورزی و معاملات آن در بورس کالا با سرعت رو به جلو حرکت می کند و امیدواریم با برنامه هایی که در دست اجرا قرار دارد، این روند در ماه های آینده نیز ادامه یابد.

    وی اذعان کرد: با معاملات پر حجم کالاهای کشاورزی در بورس کالا، در آینده شاهد کشف قیمت بهتر، کارایی بیشتر برای مصرف کنندگان و همچنین آمارهایی شفاف از معاملات کشاورزی خواهیم بود.

    وی در پاسخ به این سوال که آیا سیاست قیمت تضمینی گندم نیز در بورس کالا اجرایی می شود؟ گفت: عرضه گندم در قالب سیاست قیمت تضمینی، می تواند برای دولت یک گامی رو به جلو در بخش کشاورزی باشد که با توجه به کاهش بار مالی دولت با عملیاتی شدن این طرح برای گندم، امیدواریم این اقدام نیز در بازار سرمایه کشور به بهترین شکل صورت بگیرد.

    برچسب ها