عصر خودرو

ایست موقت فروش دلار

بازار ارز جوگیر انتخابات آمریکا شد

عصر بازار- بازار ارز به مانند گذشته بازهم تحت الشعاع اخبار تاثیر گذار به ویژه در حوزه سیاسی قرار گرفت. این در حالی است که با افزایش نرخ دلار در بازار و غیرقابل پیش‌بینی بودن وضعیت در زمان پیش رو بسیاری از صرافی‌ها فروش این ارز را متوقف کرده و قیمت‌ها نیز تا بیش از ۳۶۷۰ تومان پیش رفته است.

بازار ارز جوگیر انتخابات آمریکا شد
نسخه قابل چاپ
چهارشنبه ۱۹ آبان ۱۳۹۵ - ۱۲:۵۰:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصربازار» به نقل از ایسنا، هم‌زمان با تحولاتی که در بازارهای مالی به ویژه بورس، طلا، نفت و ارز در حوزه بین‌الملل ایجاد شد، اعلام نتایج انتخابات آمریکا و پیروزی ترامپ بازارهای داخلی ایران را نیز تحت تاثیر قرار داد. در کنار ریزش شدید که در بازار بورس تهران امروز صبح اتفاق افتاد بازار ارز  هم دچار نوسان شده و قیمت دلار تا حدود 50 تومان نسبت به روز گذشته افزایش داشته است. این در حالی است که پیش‌بینی صرافی‌ها و دلار فروشان در بازار بر این است که احتمالا قیمت‌ها تا 3700 تومان نیز پیش خواهد رفت.

    بررسی میدانی از شرایط بازار ارز در محدوده فردوسی حاکی از آن بود که بسیاری از صرافی‌ها در حال حاضر فروش دلار را متوقف کرده‌اند. پرس و جوی این موضوع از آن‌ها با این توضیح همراه بود که اولا نرخ‌ها به شدت دچار نوسان شده و هنور ثابت نیست و می‌تواند تا عصر با روند افزایشی همراه باشد از این روز ترجیح بر این است که فعلا فروش متوقف شده تا کمی بازار آرام شود.

    همچنین عنوان می‌کنند که حتی اگر بخواهیم دلار بفروشیم فعلا جنسی در اختیار نداریم، چرا که به دلیل افزایش تقاضایی که در روز گذشته از سوی مردم وجود داشت، تقریبا موجودی در دسترس به صفر رسیده است.

    صرافی‌ها درباره اینکه تا چه اندازه نتایج انتخابات توانسته بر بازار تاثیر گذاشته باشد، می‌گویند که در حالت عادی نباید بازار ما نسبت به این انتخابات واکنش خاصی داشته باشد؛ اما متاسفانه بازار ارز ایران به شدت جوگیر اخبار خارجی و حتی داخلی بوده و بسیار پیش می آید که در چنین شرایطی مردم بر اساس پیش‌بینی خود برای خرید و فروش اقدام می‌کنند که با تغییر تقاضا به طور طبیعی نرخ‌ها نیز دچار نوسان شده و افزایشی می‌شود که در این فضا دلالان استفاده لازم را می برند.

    البته صرافی‌ها عنوان کرده‌اند که تا یکی دو روز آینده این جو موجود در بازار ارز از بین رفته و شرایط می‌تواند به حالت عادی برگردد از سوی دیگر دلار فروشان آزاد (دلالان بازار ارز) گاها قیمت‌هایی بالاتر از آن‌چه صرافی‌ها روی تابلوهای خود قرارداده‌اند اعلام می‌کنند ولی در مجموع هر دو گروه منتظر افزایش قیمت هستند از این رو ترجیح می‌دهند اگر اکنون نرخ‌ها پایین‌تر است فروشی نداشته باشند و در زمان رشد بیشتر قیمت‌ها دلار را با قیمت بیشتری به فروش برسانند.

    در حال حاضر بیشترین تغییر نرخ ارز در بازار برای دلار بوده اما یورو و پوند نیز با کمی رشد همراه بوده است. این در حالی است که دلار تا 3630 تومان خریداری شده و تا 3670 و 3680 تومان برای فروش تعیین شده اما فروش چندانی وجود ندارد. در عین حال که یورو تا 4100 و پوند تا 4570 تومان قیمت فروش خورده است.

    برچسب ها